پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در گفتگوی «فکرشهر» با مسئولین فدراسیون هندبال و هیات استان عنوان شد:
فکرشهر: هندبال یکی از رشته های ورزشی است که جوانان استان بوشهر هم در بانوان و هم آقایان در آن از استعداد بسیار خوبی برخوردارند...
کد خبر: ۴۲۷۰۲
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۱

فکرشهر: هندبال یکی از رشته های ورزشی است که جوانان استان بوشهر هم در بانوان و هم آقایان در آن از استعداد بسیار خوبی برخوردارند.

سال گذشته از استان بوشهر سه تیم در رقابت های لیگ دسته اول هندبال بزرگسالان کشور حضور داشتند که یک تیم در بخش بانوان و دو تیم در بخش آقایان بودند و نتایج متفاوتی کسب کردند.

برای آگاهی از برنامه سال جاری هندبال استان بوشهر با مسئولین مربوطه در فدراسیون و هیات هندبال استان بوشهر گفت و گو کردیم.

برازجان همیشه در هندبال مطرح بوده است

رئیس سازمان لیگ فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه 27 فروردین ماه در گفت و گو با «فکرشهر» گفت: استان بوشهر از دیرباز دارای تیم های خوبی بوده و همیشه تیم های این استان به خصوص برازجان در مسابقات رده جوانان و نوجوانان در هندبال کشور مطرح بوده اند.

مراد کرمی پیرامون وضعیت سه تیم استان بوشهر که سال گذشته در مسابقات کشوری حضور داشتند، افزود: سال گذشته سه تیم از استان بوشهر در مسابقات لیگ دسته اول شرکت کرد که در نهایت در بخش بانوان تیم سبزه سوار به مقام سوم دست یافت و در بخش آقایان تیم ستارگان دشتستان علی رغم حضور در مرحله دوم نتوانست به لیگ برتر راه یابد و تیم هئیت هندبال بوشهر به لیگ دسته دوم سقوط کرد.

وی افزود: تیم ستارگان دشتستان تنها تیم حاضر در مرحله دوم لیگ یک کشور بود که از اعضاء بومی استان خود استفاده می کرد و طی دو سال فعالیت خود موفق شده هر دو سال به مرحله دوم مسابقات راه پیدا کند.

کرمی ادامه داد: اکثرا دیده می شود که یک تیم در یک استان از بازیکنان استان های دیگر در مسابقات لیگ دسته یک استفاده کرده و یا از بازیکنان خارجی استفاده می کند در صورتی که ستارگان دشتستان کاملا از نیروی بومی استان خود استفاده کرده است.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون هندبال اضافه کرد: ستارگان دشتستان تیم خوبی است که در سال گذشته به دور دوم مسابقات راه یافت و در دور دوم نیز جزء 8 تیم بود که در نهایت با اختلاف ناچیز مغلوب حریفان شد و نتوانست به لیگ برتر راه یابد که این موضوع نشان دهنده قدرت تیم ستارگان دشتستان است. 

کرمی افزود: تیم هئیت هندبال بوشهر نیز تیم خوبی است و اعضای این تیم جوانان و نوجوانان بومی و کم سن و سال بودند که در لیگ دسته یک حضور داشتند و در پایان به لیگ دسته دوم سقوط کردند.

وی اضافه کرد: تیم بانوان سبزه سوار بوشهر نیز سال گذشته در مسابقات دسته یک حضور داشت و مقام سوم را کسب کرد و حتی می توانست به فینال راه یابد که در مسابقه نیمه نهایی در پنالتی بازنده شد و نتوانست به مسابقه نهایی راه پیدا کند و در کل تیم خوبی بود.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون هندبال پیرامون هندبال ساحلی استان، افزود: در مسابقات ساحلی نیز بوشهر و برازجان از تیم های مطرح ما بوده و هستند.

ستارگان دشتستان، تنها تیم استان بوشهر در لیگ دسته یک بزرگسالان آقایان هندبال

کرمی درباره احتمال حضور تیم بانوان سبزه سوار بوشهر در لیگ برتر به «فکرشهر» گفت: طی دو روز آینده جلسه ای راجع به لیگ برتر برگزار خواهد شد و این موضوع در فدراسیون مطرح خواهد شد. 

وی ادامه داد: تیم بانوان سبزه سوار بوشهر سال گذشته مقام سوم را کسب کرد. در همان مکان و زمان مربیان و مسئولین استان بوشهر حضور داشتند و درخواست و صورت جلسه ای نوشته و به فدراسیون تحویل دادند مبنی بر این که سه تیم به لیگ برتر راه پیدا کند که این موضوع در جلسه آتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت موافقت این تیم در لیگ برتر در سال آینده حضور خواهد داشت.

کرمی با بیان این که ستارگان دشتستان تنها تیمی است که از استان بوشهر در لیگ دسته یک بزرگسالان آقایان حضور دارد، افزود: ستارگان دشتستان از جمله تیم های خوب ما است و این موضوع را در دو سال فعالیت و حضور خود در مسابقات لیگ دسته اول ثابت کرده است. 

رئیس سازمان لیگ فدراسیون هندبال عنوان داشت: به جرات می توان گفت سال گذشته مسابقات لیگ دسته یک، دست کمی از مسابقات لیگ برتر نداشت و در بسیاری از مواقع بازی ها حساس تر از بازی های لیگ برتر بود.

کرمی در پایان پیرامون دیگر تیم دشتستان که مجددا فعالیت خود را آغاز کرده گفت: در دشتستان تیمی به نام تااوکه وجود داشت که مجوز خود جهت حضور در لیگ دسته یک را به طور کامل به ستارگان دشتستان داده است و اگر تااوکه بخواهد در مسابقات شرکت کند باید در مسابقات حضور پیدا کرده و مجددا مجوز حضور درلیگ دسته یک را بگیرد.

هدف و سیاست فدراسیون و هئیت هندبال استان اهمیت دادن به حضور باشگاه ها در مسابقات است

رییس هیات هندبال استان بوشهر نیز با بیان این که بخش اعظم فعالیت هندبال را در پایه قرار داده ایم، گفت: در سال گذشته مسابقات زیادی در این رشته ورزشی شاهد بودیم که می توان به برگزاری سه دوره مسابقات در رده نوجوانان و نونهالان اشاره کرد.

غلامحسین نیکویی پیرامون تیم های شرکت کننده از استان بوشهر در لیگ های هندبال کشور، افزود: ستارگان دشتستان، هیئت هندبال بوشهر و تیم بانوان سبزه سوار بوشهر سال گذشته از استان بوشهر در مسابقات لیگ دسته یک کشور شرکت کردند.

وی ادامه داد: از بین تیم های حاضر در لیگ دسته یک ستارگان دشتستان موفق شد به مرحله دوم مسابقات راه یابد که در مرحله دوم موفق به کسب جواز حضور در لیگ برتر نشد و در لیگ دسته یک باقی ماند که امیدوارم در لیگ آینده با توجه به تجربیاتی که سال قبل کسب کرده اند، در مسابقات شرکت کرده و موفق به دریافت جواز حضور در لیگ برتر شوند.

 نیکویی اضافه کرد: تیم هیئت هندبال بوشهر، دیگر نماینده استان درلیگ دسته یک بزرگسالان کشور موفق نشد در مسابقات نتیجه مناسبی بگیرد و امسال در لیگ دسته دو به رقابت خواهند پرداخت، اما تیم بانوان سبزه سوار بوشهر موفق شد مقام سوم کشور را به دست آورد و طبق صورت جلسه مسابقات احتمال این که سبزه سوار بوشهر در سال 97 یکی از نمایندگان لیگ برتر ما در رده هندبال بانوان باشد، زیاد است و پیگیری هایی در این راستا صورت خواهد گرفت.

رییس هیات هندبال استان بوشهر افزود: هدف و سیاست فدراسیون و هئیت هندبال استان اهمیت دادن به حضور باشگاه ها در مسابقات است، ضمن این که اداره کل ورزش و جوانان نیز هیئت ها را از تیم داری منع کرده و خواستار این است که هیات ها فعالیت هایی از قبیل کلاس های آموزشی، کلاس های داوری و فعالیت هایی که در جهت گسترش هندبال در کشور نیاز است را انجام دهند‌.

نیکویی پیرامون باشگاه های دارای مجوز فعالیت در استان بوشهر گفت: تنها تیم دارای مجوز رسمی آقایان که در لیگ دسته اول هندبال بزرگسالان فعالیت می کند، تیم ستارگان دشتستان بوده که دو سال است به عنوان نماینده استان و دشتستان در مسابقات لیگ دسته یک شرکت می کند.

وی ادامه داد: البته دو تا سه تیم دیگر نیز در مرکز استان مجوز گرفته اند که آن ها در رده پایه فعالیت می کنند. 

نیکویی با اشاره به استعدادهای استان در رشته هندبال افزود: استان بوشهر خصوصا شهرستان دشتستان بازیکنان خوب و مستعدی برای تیم ملی دارد و در سال های قبل نیز شاهد حضور بازیکنان استان در تیم ملی بودیم که چندین بازیکن از دشتستان بودند.

وی اضافه کرد: اگر اتحاد، همت و همدلی بین مردم، مسئولین و شورای شهر برازجان ایجاد شود، قطعا ستارگان دشتستان به عنوان نماینده شهرستان وارد لیگ برتر خواهد شد که این خود افتخاری بزرگ برای استان و دشتستان است. 

رییس هیئت هندبال استان بوشهر افزود: فدراسیون می تواند در مواردی از جمله توپ، تور، سالن و ... کمک هایی به تیم های حاضر در لیگ انجام دهد اما به عنوان اسپانسر مالی نمی تواند تیم ها را حمایت کند، بدان دلیل که هیئت بودجه ای برای تیم داری در اختیار ندارد و از تیم داری منع شده است.

نیکویی در پایان رضایت خود از کادر مدیریتی باشگاه های استان که در لیگ کشوری حضور دارند را اعلام کرد و ادامه داد: ستارگان دشتستان با مدیریت خوب و مستعد و با همدلی و همکاری پیش می روند و سبزه سوار بوشهر نیز مدیریت خوبی دارد که توانسته اند در جایگاه فعلی قرار گیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر