پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۷۶۳
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

فکرشهر: موضوع ارتقاء بزرگترین روستای استان بوشهر به شهر چند سالی است که با وعده‌های خوش نماینده‌های مجلس و نماینده عالی دولت در استان همراه شده که تاکنون این وعده‌ها عملی نشده است.

به گزارش فکرشهر از فارس، موضوع ارتقاء بزرگترین روستای استان بوشهر به شهر چند سالی است که با وعده‌های خوش نماینده‌های مجلس و نماینده عالی دولت در استان همراه شده که تاکنون این وعده‌ها عملی نشده است.

شهرشدن بهارستان در بخش مرکزی شهرستان جم طی سالیان گذشته و سال جاری به یکی از دغدغه‌ها و مطالبات جدی مردم این شهرستان بوده که این خواسته حق قانونی و به حق برای اهالی این روستاست.

بهارستان با بیش از 6 هزار جمعیت و گستردگی روستا و همچنین رشد روزانه جمعیت، نیاز مبرم به تاسیس شهرداری دارد تا مردم این روستا از بهترین امکانات استفاده ببرند.

این روستا با توجه به گستردگی، وسعت و حضور پراکنده جمعیت امکان خدمت‌رسانی با وجود دهیاری امکان پذیر نیست و عملا چون بودجه مناسبی نیز در اختیار دهیاری قرار نمی‌گیرد، دهیاری بهارستان در ارائه خدمات به مردم ناتوان است.

در بهارستان، پروژه های زیادی به دلیل عدم وجود اعتبار متوقف شده و تداوم این روند نارضایتی مردمی را به همراه داشته است.

اهالی بهارستان ، تنها راه برون رفت از مشکلات این روستا و ارائه خدمات توسط دولت را به واسطه حضور شهرداری و ارتقا این روستا به شهر می‌دانند و طی سالیان گذشته بارها اعتراض خود را نسبت به عدم ارتقا به شهر عنوان کرده‌اند.

در دوره استاندار سابق بوشهر، مصطفی سالاری که در سفری به جم در بهارستان حضور یافت با جمعیت زیادی از معترضین به دولت که نسبت به عدم ارتقا بهارستان به شهر جمع شده بودند این وعده را داد که این روستا تا پایان سال 1395 به شهر تبدیل می‌شود اما با گذشت دو سال این وعده، هنوز رنگ و بوی عملی‌شدن به خود ندیده است.

نمایندگان مجلس جنوب استان بوشهر طی سه دوره گذشته نیز بارها از احقاق حقوق مردم این روستا سخن به میان آورده‌اند و بارها و بارها وعده شهرشدن را سر داده‌اند اما خبری از شهر شدن بهارستان شنیده نمی‌شود.

خبرگزاری فارس در شهرستان جم، طی سالیان گذشته بارها گزارشات مختلفی از مشکلات مردم این روستا در پی عدم ارتقا به شهر منتشر کرده است و با بررسی‌های میدانی خبرنگار فارس در شهرستان جم، این روستا اگر به شهر تبدیل نشود اهالی آن متضرر می‌شوند.

اکثر اهالی روستای بهارستان در گفت وگوهایی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان جم انتقادهای شدیدی نسبت به نماینده مجلس و  مسئولان داشته و می‌گویند اگر بهارستان شهر نمی‌شود حداقل وعده‌های دروغین به ما ندهید و علت عدم ارتقا به شهر را شفاف بیان کنید نه اینکه هر بار با وعده‌ای جدید مردم را سر کار بگذارید!

امام جمعه جم در خصوص مشکلات مردم بهارستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان جم اظهار داشت: اهالی بهارستان مردمی انقلابی و با بصیرت هستند که در زمان جنگ تحمیلی نیز بیشترین شهید روستایی شهرستان مربوط به بهارستان است.

وی تاکید کرد: بهارستان در دفاع مقدس، تعداد بالایی رزمنده، جانباز و ایثارگر داشته است که همه این ها نشان می‌دهد اهالی بهارستان افرادی متدین و با ایمان هستند و در برنامه‌های انقلابی نیز حضوری چشمگیر دارند.

حجت‌السلام محمد گنجی با انتقاد از مسئوولان اظهار داشت: این روستا یکی از بزرگترین روستاهای استان بوشهر است که در سال‌های گذشته باید به شهر ارتقا پیدا می‌کرد ولی متاسفانه معلوم نیست به چه دلایلی این کار طی سالیان گذشته انجام نشده است.

امام جمعه عنوان کرد: مردم بهارستان منتظر ارتقا به شهر هستند و این همه بلاتکلیفی و شفاف‌نبودن با مردم زیبنده نیست.

وی با بیان این که نماینده مجلس و استاندار بوشهر هر چه سریع‌تر مشکلات این روستا را رفع کنند افزود: اهالی بهارستان ارتقا به شهر خواسته به حق آنان است که باید هر چه سریع‌تر این اتفاق انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان جم اظهار داشت: روستای بهارستان واقع در بخش مرکزی جمعیت آن روز به روز افزایش می‌یابد و در حال حاضر با بیش از 6 هزار جمعیت، پتانسیل‌ها و ظرفیت موجود برای ارتقا به شهر کاملا در آن فراهم شده است.

اسدالله نیکخواه افزود: یکی از مطالبات جدی اهالی روستای بهارستان در سالیان گذشته ارتقا این روستا به شهر بوده است که انتظار می‌رود در سال جاری بعد از هشت سال وعده‌های مختلف مسئوولان و نمایندگان مجلس، بالاخره دولت با ارتقا بهارستان به شهر موافقت کند.

وی تاکید کرد: ارتقاء روستای بهارستان به شهر به سود کل شهرستان جم خواهد بود و با توجه به جمعیت زیاد و گستردگی روستا اگر در ارتقاء بهارستان به شهر دیر شود مردم متضرر خواهند شد و امیدواریم دولت هر چه سریعتر با ارتقاء بهارستان به شهر موافقت کند.

اگر ارتقاء بهارستان به شهر طی سال جاری محقق نشود مطمئنا در سال‌های آینده مشکلات به مراتب بیشتری در این روستا به وجود خواهد آمد که با روی کار آمدن شهرداری نیز توان حل آن ها سخت و دشوار خواهد بود.

مردم بهارستان بعد از هشت سال از وعده‌های رنگارنگ مسئوولان خسته و ناامید گشته‌اند و معلوم نیست کی این آرزوی دیرینه آن‌ها به واقعیت تبدیل خواهد شد.

آن چه طی این سال‌ها مشخص است و مردم نیز بارها اعلام کرده‌اند، از مسئوولان دولتی و نمایندگان ادوار مختلف مجلس ناامیدند و از عملکرد آنها و وعده‌های توخالی شان ناراضی‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر