جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۷۶۶
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در راستای راه‌اندازی تعاونی با هدف احیای مراتع، توسعه روستاها و توانمندسازی روستائیان پنج پروژه ترسیب کربن در استان بوشهر با اعتبار ۳ میلیارد ریال اجرا شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سهیل مهاجری در جمع روسای ادارات منابع طبیعی استان بوشهر با اشاره به ظرفیت منابع طبیعی و جنگلی استان اظهار داشت: استان بوشهر دارای 227 هزار 215 هکتار سطح جنگلی است که 15 هزار 816 هکتار آن جنگل‌های دست ساز است.

وی از وجود 16 ذخیرگاه در عرصه منابع طبیعی استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد:استان بوشهر دارای 16 ذخیره گاه به مساحت 410 هکتار و 11  پارک جنگلی با مساحت 740 هکتار است که از این تعداد پارک شش مورد آن دارای زیر ساخت‌های گردشگری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با تاکید بر توجه به فعالیت در عرصه منابع طبیعی با محوریت مردم و سمن‌ها افزود:شعار هفته منابع طبیعی «بامردم برای مردم» تعیین شده بود که باید  تلاش برای اجرای فعالیت‌ها با محوریت مردم افزایش یابد.

مهاجری، سمن‌ها را بازوان توانمند دستگاه‌های اجرایی دانست و با بیان اینکه  سمن‌‌ها می‌توانند با ایده و طرح‌های نو یاری رسان عرصه منابع طبیعی در حفاظت و حراست از آن  باشند عنوان کرد: آموزش و گسترش فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در جامعه یک گام بزرگ برای تحقق این مهم است، لذا باید تلاش شود با کمک سازمان‌های مردم نهاد این آموزش‌های در سطوح مختلف جامعه انجام شود.

وی از فعالیت 17 سمن در عرصه منابع طبیعی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد:پارک‌ها و ایستگاه‌های منابع طبیعی یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌توان از آن در راستای آشتی مردم با طبیعت و نشاط اجتماعی استفاده کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با تاکید بر تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت و تصریح کرد:در سال اقتصاد مقاومتی منابع طبیعی فعالیت‌های مختلفی در راستای ایجاد اشتغال به ویژه در بین روستاییان و بهره‌برداران انجام داد.

مهاجری با اشاره به اینکه فعالیت اشتغال‌زایی در راستای حفاظت بهتر و بیشتر از منابع طبیعی انجام می‌شود خاطر نشان کرد: در سال گذشته افزون بر 84 فعالیت شغلی توسط منابع طبیعی در استان بوشهر ایجاد و یا تثبیت شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی تعاونی ترسیب کربن در استان بوشهر بیان کرد: در راستای راه‌اندازی تعاونی با هدف احیای مراتع، توسعه روستاها و توانمندسازی روستائیان پنج پروژه ترسیب کربن در استان بوشهر با  اعتبار 3 میلیارد ریال اجرا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر