پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۷۶۸
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

فکرشهر: قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: این سازمان سالانه 2 میلیون و 500 پرونده را بررسی و در مورد آنها نظر کارشناسی می‌دهد که بیشتر آن ها در حوزه قضایی و دادگستری استفاده می‌شود.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرزاق برزگر در آیین تودیع و معارفه مدیر کل پزشکی قانونی استان بوشهر با اشاره به کمبود نیرو در مراکز پزشکی قانونی کشور افزود: این کمبود نیرو در استان های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بیشتر است.

وی افزود: بر اساس الگوی سازمانی مصوب پزشکی قانونی بیش از 7 هزار و 300 پست سازمانی داریم، در حالی که هم اکنون کمتر از 2 هزار نفر به‌صورت رسمی و پیمانی در این سازمان مشغول به فعالیت هستند و بیش‌از 5 هزار نفر کمبود نیرو داریم.

وی تصریح کرد: آنچه که هم‌اکنون به صورت فوری نیاز داریم تامین 2 هزار نیروی فنی و تخصصی پزشک و کارشناس است.

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور عنوان کرد: آمادگی داریم تا فارغ التحصیلان رشته پزشکی را به منظور اشتغال در پزشکی قانونی جذب نماییم.

وی با اشاره به فعالیت گسترده سازمان پزشکی قانونی کشور اضافه کرد: این سازمان سالانه 2 میلیون و 500 پرونده را بررسی و در مورد آنها نظر کارشناسی می‌دهد که بیشتر آن ها در حوزه قضایی و دادگستری استفاده می‌شود.

رییس کل دادگستری استان بوشهر هم گفت: تمام پرونده‌های کیفری و جرایمی که علیه اشخاص وجود دارد با نظریه پزشکی قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علی جمادی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تعداد زیادی از پرونده‌های مطرح شده در دادگستری نیاز به نظر کارشناسی پزشکی قانونی دارد با این حال در برخی شهرستان‌های استان هنوز اداره پزشکی قانونی وجود ندارد.

در این آیین با تقدیر از زحمات دکتر محمود منتظری، دکتر شیث امینی به عنوان مدیر کل پزشکی قانونی استان بوشهر معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر