جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/
به گزارش فکرشهر، مصلح با بیان اینکه مرکز اسناد خلیج فارس مرکزی است که با مشارکت دانشگاه خلیج فارس و وزارت امور خارجه راه اندازی شده، گفت: بالغ بر 7 هزار سند تاریخی خلیج فارس شناسایی، اسم نویسی و فهرست نویسی و دیجیتال شده در قالب نرم افزار در فضای مجازی، در اختیار محققین و علاقه مندان به خلیج فارس قرار خواهد گرفت...
کد خبر: ۴۲۷۹۰
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰

فکرشهر  ـ اسماء بوستانی: رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: جشنواره ملی خلیج فارس هر ساله در شهر بوشهر برگزار می شود که یکی از برنامه ها ی آن، جشنواره ملی تئاتر دانشگاهی ایران با نام «خلیج فارس» می باشد.

به گزارش فکرشهر، عبدالمجید مصلح در نشست خبری خود، برنامه های یک هفته روز ملی خلیج فارس را به این صورت اعلام کرد:

ـ پاکسازی ساحل خلیج فارس توسط حامیان محیط زیست، با مشارکت تشکل های دانشجویی و شهروندان در 6 اردیبهشت ماه در ساحل بندرگاه ساعت 5 بعد از ظهر.

ـ جشنواره بازی های بومی محلی همراه با اجرای آیین های سنتی استان بوشهر، 8 اردیبهشت ماه در سالن ورزشی دانشگاه خلیج فارس

ـ جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس، 9 تا 12 اردیبهشت ماه، شب ها در ساحل دریا

ـ دوازدهمین همایش ملی خلیج فارس و اولین نمایش بین المللی خلیج فارس با مدیریت جهاد دانشگاهی کشور در دانشگاه خلیج فارس و در سالن نفت و گاز.

به گزارش فکرشهر، مصلح با بیان اینکه مرکز اسناد خلیج فارس مرکزی است که با مشارکت دانشگاه خلیج فارس و وزارت امور خارجه راه اندازی شده، گفت: بالغ بر 7 هزار سند تاریخی خلیج فارس شناسایی، اسم نویسی و فهرست نویسی و دیجیتال شده در قالب نرم افزار در فضای مجازی، در اختیار محققین و علاقه مندان به خلیج فارس قرار خواهد گرفت.

وی افزود: نمایشگاه عکس و اسناد خلیج فارس نیز در همین ساختمان و در روزهای 5 تا 10 اردیبهشت برپا خواهد شد.

مصلح در خصوص رونمایی از بورس خلیج فارس نیز اظهار داشت: رونمایی از  بورس خلیج فارس، برنامه دیگری است که در  دانشگاه خلیج فارس تصویب شده و پایه ای برای پذیرش دانشجویان بین المللی است.

مصلح در راستای پذیرش دانشجویان خارجی گفت: این دانشجویان بدون آزمون و با ارزشیابی معدل و رزومه و مصاحبه پذیرش خواهند شد. برنامه ویژه ای از سال گذشته طراحی کردیم که که منحصر به دانشگاه خلیج فارس است؛ این برنامه کوتاه مدت ایران شناسی است که اولین دوره را با دانشگاه گرجستان شروع کردیم. یک گروه از چهار دانشگاه گرجستان در اولین دوره که بهمن ماه سال گذشته برگزار شد شرکت کردند، دوره فوق العاده موقتی بود که هم وزارت علوم و هم دانشگاه گرجستان رضایت داشتند و استقبال خوبی صورت گرفت.

وی یاد آور شد: اداره ورزش و جوانان استان نیز برنامه هایی به همین مناسبت برگزار خواهد کرد.

مصلح ادامه داد: خلیج فارس متعلق به همه ایران است؛ هر ایرانی در هر جای کشور دوست دارد و علاقمند و موظف  است که برای روز ملی خلیج فارس برنامه داشته باشد. تا بوده مردم استان بوشهر در مقابل هر نوع تجاوز به این آب و خاک ایستاده اند و بیشترین سهم را در صیانت از خلیج فارس و مرزهای ایران از مسیر خلیج فارس داشتند. استان هرمزگان نیز مثل استان بوشهر، هر چند اندک، مرز با خلیج فارس دارد و باید به پاسداشت این روز برنامه داشته باشد.

معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه خلیج فارس نیز در این نشست گفت: امسال بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر  دانشگاهی ایران است و در این جشنواره تیم های مختلفی از دانشگاه های مختلف کشور حضور دارند. این جشنواره، سوم تا هفتم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد که اختتامیه هفتم در تالار دانشکده فنی مهندسی نفت و گاز برگزار می شود. در این جشنواره تیم های مختلفی از دانشگاه های مختلف کشور حضور دارند. 9 نمایش از دانشگاه های تبریز، شهرکرد، شیراز، دامغان، تنکابن و .... در رقابت هستند.

وی افزود: این جشنواره در مجموعه تئاتر شهر بوشهر برگزار خواهد شد و بخش مهم آن، برگزاری کارگاه های آموزشی توسط هنرمندان شناخته شده کشور است.

او ادامه داد: دانشگاه خلیج فارس در حوزه فعالیت هنری 14 کانون فعال دارد. در استان تشکل های صنعتی دانشجویی با 190 نشریه علمی و فرهنگی و سیاسی فعالیت می کنند و 129 انجمن علمی دانشجویی داریم و امسال موفق به رونمایی از مرکز کار آفرینی اجتماعی شدیم که اولین مرکز در نوع خود، در کشور است.

معاون بخش مناطق 21  جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران نیز دربراه نحوه پذیرش آثار، گفت: 244 اثر در قالب طرح و ایده به دبیر خانه توسط دانشجویان سراسر کشور داده شد. از این آثار، 153 اثر توسط هیئت انتخابی ما انتخاب شد. این 153 اثر انتخاب شده مورد ارزیابی قرار گرفت و 19 اثر در بخش رقابتی به دبیرخانه معرفی و اثر پرسه های موازی از خلیج فارس انتخاب شد.

مسعود حکیم نژاد افزود: در اختتامه این جشنواره تصمیم داریم از دو هنرمند بوشهری که در روند تئاتر دانشگاهی موثر بوده و نقش به سزایی داشته اند تشکر و تجلیل کنیم. در این جشنواره چهره های برجسته عرصه تئاتر و سینما شرکت خواهند کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر