سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۸۱۲
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: سند توسعه اقتصادی استان بوشهر توسط نخبگان استانی و ملی تدوین شده و در آینده نزدیک نهایی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله صفایی بوشهری در دیدار یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه در عرصه مدیریت اقتصادی دچار سوء مدیریت هستیم عنوان کرد: نداشتن یک سند پویا و منطبق با واقعیت‌ها، قوت‌ها، فرصت‌ها، رفع تهدیدها و جبران ضعف‌ها در کشور باعث شده که مشکلات عدیده‌ای برای کشور ایجاد شود.

وی افزود: به همین خاطر طرحی تنظیم کرده‌ایم که طبق آن، هر استان سند اقتصاد دانش بنیان خود را حسب ظرفیت آمایشی استان و طبق شرایط منطقه‌ای، ملی یا بین‌المللی طراحی کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهرافزود: این طرح به حضور مقام معظم رهبری ارائه شده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تصویب شده و الان استان بوشهر به عنوان الگوی تنظیم سند اقتصاد ایران مطرح است.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین ثمره این کار، آمایش دقیق سرزمینی توسط خود مردم و نخبگان آن سرزمین است.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: نخبگان ملی و استانی باید جغرافیای اقتصادی ایران را منطبق با جغرافیای سیاسی استانی طراحی کنند و ظرفیت‌های موجود و محتمل را شناسایی کرده و برای آن یک سند بنویسند.

وی با اشاره به تنظیم سند توسعه اقتصادی استان بوشهر عنوان کرد: پیش‌نویس این سند توسط نخبگان استانی و ملی آماده شده که در آینده نزدیک نهایی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیوست‌های فرهنگی در اقتصاد را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: اگر اقتصاد دارای پیوست‌ فرهنگی نباشد قطعا دچار بحران می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در یک نبرد جدی اقتصادی با جهان استکبار هستیم اضافه کرد: نگاه و محور تمام تصمیم‌گیری‌های جهان استکبار حوزه اقتصاد و هدف آنها تسلط بر مراکز قدرت جهت چپاول ثروت ملت‌ها است.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: در این رابطه باید اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری اجرایی شود و دولت ها نیز این مسئله را راهبری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر