جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۸۱۴
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

فکرشهر: مدیرکل بنباد مسکن استان بوشهر با اشاره به صدور سند منازل روستایی با مشارکت اداره کل ثبت استاد و املاک استان گفت: امسال ۳ هزار  سند منازل روستایی در استان بوشهر صادر شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حمید حیدری بریدی  بعدازظهر امروز در نشست بررسی  وضعیت مقاوم سازی منازل روستایی  در استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی، اظهار داشت: این طرح برای ارتقاء سطح ایمنی، بهداشت و رفاه روستائیان از سال 1374 اجرایی شد که تمام منازل روستایی استان بوشهر مشمول این طرح شدند.

وی سهم این استان در اجرای طرح ویژه بهسازی و بازسازی مسکن روستایی را سالانه 2 هزار و 500 واحد عنوان کرد و گفت:  بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سالانه بنیاد مسکن 200 هزار واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در سطح کشور بازسازی  و مقاوم سازی  می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر  از اختصاص یک درصد از سهم کل کشور در مقام سازی منازل روستایی به استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بر اساس سرانه جمعیتی روستایی استان در کشور یک درصد از سهم که 2هزار و 500 واحد باشد به استان بوشهر واگذار شده است.

حیدری با بیان اینکه برای اجرای این طرح وام کم بهره از 18 به 25 میلیون تومان با سود 4 درصد افزایش یافته است اظهار کرد: تاکنون 53 درصد از 74 هزار و 223 واحد مسکونی در استان مقاوم سازی شده است.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی  انجام شده تا افق 1406 بیش از 70 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان بوشهر بایدمقاوم سازی شود که  انتظار میرود که مردم از این فرصت استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون با 300 میلیارد ریال اعتبار 200 کیلومتراز معابر روستایی استان بوشهر آسفالت شده است گفت: عملکرد مثبت این اداره کل منجر به جذب 1.5 برابری سهمیه قیر رایگان در سال گذشته شد.

حیدری  از صدور 20 هزار سند مالکیت منازل روستایی در استان بوشهر با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک خبر داد و افزود: پیش بینی می‌شود امسال سه هزار  سند منازل روستایی در استان بوشهر صادر شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر