جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۸۳۰
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: در آئینی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ،معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری دشتی معرفی شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالله نادری در جلسه شورای اداری شهرستان دشتی با بیان اینکه این شهرستان از شخصت های برجسته ای در سطح کشور و استان برخوردار است، اظهار داشت: شهرستان دشتی در حوزه فرهنگی و هنری از ظرفیت های خوبی در سطح استان برخوردار است به طوری که در حال حاضر دارای ۳۷ کانون، شش انجمن خیریه، ۱۷۰ هئیت مذهبی، ۳۱ مرکز قرآنی و شش کتابخانه است.

وی افزود: این شهرستان دارای بیش از ۱۴ هزار دانش آموز، ۱۷ هئیت ورزشی و سه هزارو۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته است.

نادری بیان کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اقدامات ارزشمندی در سطح شهرستان صورت گرفت و با احداث ۲۲ زمین چمن مصنوعی و تکمیل سالن های ورزشی نشاط وشادابی خوبی در بین جوانان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز این شهرستان با وجود آثار زیاد گردشگری و طبیعی از ظرفیت خوبی برخوردار است و در فصول مختلف گردشگران زیادی به شهرستان عزیمت پیدا می کنند و در سال گذشته بیش از هزار گردشگر داخلی و ۱۵۰ گردشگری خارجی در روستای فقیه حسنان حضور پیدا کردند.

نادری با بیان اینکه گمرک لاور ساحلی و همجواری با ۲۵ کیلومتر مرز آبی از دیگر ظرفیت های مهم شهرستان به شمار می رود، تصریح کرد: ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در شهرستان دشتی وجود دارد که باید از این فرصت به نحو مطلوب در جهت ایجاد شغل استفاده کرد.

فرماندار دشتی با تاکید بر اینکه شهرستان دشتی یکی از قطب های کشاورزی استان محسوب می شود، گفت: دشتی دارای پنج دشت مستعد و ۶۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت و ۵۸ هکتار کشت گلخانه ای است.

وی ادامه داد: در سال گذشته آبیاری تحت فشار در هزارو۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان دشتی صورت گرفته است.

نادری خاطر نشان کرد: در بخش آموزش نیز کارهای خوبی صورت گرفته و در همین مدت  مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بیش از دو هزارو۴۶۰ نفر آموزش دادند و تلاش شد دوره های آموزشی در روستاهای شهرستان نیز برگزار شود که نقش بسزایی در توانمند سازی نیرو انسانی دارد.

وی گفت: در ایام نوروز با تلاش شبانه روزی همه دستگاههای اجرایی بویژه پلیس راه، راهور و راهداری تصادفات منجر به فوت در شهرستان صورت نگرفته است.

نادری خاطر نشان کرد: در سال جاری نگاه ویژه ای به مسائل اقتصادی و رفع موانع تولید داریم به طوی که در هر هفته بازدیدهایی در این خصوص انجام می شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری با حضور مسئولین بازدید از روستاها و شهرها و دیدار با مردم را  در دستور کار قرار داریم که امیدواری خوبی در بین آنها صورت گرفت و خیلی از گره های مردم در این دیدارها باز شده است.

فرماندار دشتی از نگاه ارزشمند استاندار بوشهر به شهرستان دشتی تقدیر کرد و گفت: مهندس بردستانی به عنوان یکی از نیروهای توانمند، پیگیر و کاردان در حوزه عمرانی است و مهندس منصوری نیز از نیروهای بومی شهرستان و متخصص در این حوزه می باشد.

وی یادآور شد: مدیران شهرستان باید با یک انگیزه قوی و روحیه جهادی مشکلات اشتغال را مرتفع کنند و برای تحقق آن باید شبانه روزی کار کنند.

نادری اظهار کرد: در حال حاضرهیچ کاری در شهرستان مهمتر از ایجاد شغل برای مردم نیست.

در پایان حیدر منصوری به عنوان معاون برنامه ریزی و امور عمران فرمانداری دشتی معرفی و از خدمات حمید بردستانی تقدیر می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر