پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۸۳۶
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: مزارع روباز گوجه فرنگی استان بوشهر تبدیل به گلخانه شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمدتقی منوچهری صبح چهارشنبه در نشست شورای حفاظت منابع آب استان بوشهر اظهار داشت: به دنبال خشکسالی و کاهش میزان بارندگی‌ها با کاهش منابع آبی در بخش کشاورزی استان بوشهر روبرو هستیم.

وی با اشاره به نگرانی کشاورزان استان برای تامین آب مورد نیاز خود، اضافه کرد: باید به سمت استفاده مناسب از منابع آبی حرکت کنیم که تغییر شیوه‌های آبیاری، توسعه کشت گلخانه‌ای و مدیریت مصرف از مهمترین راهکارها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه اجرای طرح نوین آبیاری در نخلستان سعدآباد نیازمند ۱۸ میلیارد تومان اعتبار است، بیان کرد: کانال‌های درجه سه و چهار آبرسانی به نخلستان‌ها نیز باید اصلاح و ترمیم شوند.

وی با اشاره به نیاز کانال آبیاری خاکی آب‌پخش به لایروبی، خاطرنشان کرد: طرح تغییر شیوه آبرسانی در نخلستان دو هزار و ۴۰۰ هکتاری سعدآباد به علت نبود آب مناسب در سد رئیسعلی دلواری امکان اجرا ندارد.

منوچهری با اشاره به وجود ۱۹۹ هکتار گلخانه در تولید انواع محصولات در استان بوشهر ادامه داد: ۶۸ هکتار گلخانه جدید نیز در استان در دست اجرا است که باید آب مورد نیاز این گلخانه‌ها تامین شود.

وی تصریح کرد: ۱۲ هزار مزارع روباز گوجه‌فرنگی در استان داریم که با تبدیل آن به دو هزار و ۴۰۰ هکتار گلخانه می‌توان سالانه بیش از ۴۷ میلیون متر مکعب مصرف آب را کاهش داد و شاهد افزایش کیفیت و کمیت تولید نیز باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر