شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۸۴۹
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

فکرشهر: 2 اثر از فراز غلام‌زاده نویسنده بوشهری به ‌عنوان آثار برگزیده جشنواره کتاب سال خلیج فارس معرفی شدند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، کتاب «معماری بوشهر در دوره زند و قاجار» به عنوان کتاب برگزیده سال ٩٧ و کتاب «پاکت‌های پستی سانسور شده در بوشهر در دوران جنگ جهانی اول و دوم» به‌ عنوان اثر شایسته تقدیر در این جشنواره معرفی شدند.

کتاب «معماری بوشهر در دوره زند و قاجار» حاصل پژوهش 14 ساله غلام‌زاده است که در ٤٨٨ صفحه منتشر شده و در آن، ١٧٠ بنای شاخص از دوره‌های زندیه و قاجاریه معرفی شده‌اند.

این نویسنده در مقدمه کتاب «پاکت‌های پستی سانسور شده در بوشهر در دوران جنگ جهانی اول و دوم» می‌نویسد: «در دوران جنگ جهانی اول و دوم، پاکت‌ها و مرسولات پستی در مبادی ورودی و خروجی کشورها درگیر جنگ کنترل می‌شدند. این اقدام سانسور پستی نامیده می‌شد و به‌دلیل حضور دولت استعمارگر بریتانیا در منطقه خلیج فارس و اقیانوس هند، به‌ویژه در مناطق جنوبی ایران رواج داشت. به همین دلیل اسنادی از این موضوع باقی مانده که در مجموعه حاضر نمونه‌هایی از آنها به چاپ رسیده است.

کتاب حاضر شامل تصاویر رنگی 46 پاکت پستی است که در سال‌های جنگ جهانی اول و دوم‌، از داخل یا خارج کشور به بوشهر رسیده‌اند و به‌منظور احیای میراث فرهنگی و تاریخی بوشهر و استفاده محققان، جمع‌آوری شده است».

در آیین پایانی جشنواره کتاب سال خلیج فارس که دهم اردیبهشت‌ به مناسبت روز ملی خلیج فارس در بندرعباس برگزار می‌شود، از فراز غلام‌زاده تقدیر خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر