چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۸۵۲
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: بیماری‌های قلبی و تصادفات رانندگی مهمترین عوامل مرگ و میر در شهرستان دیر هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد آخوندی در دیدار با امام جمعه دیر با اشاره به شعار امسال هفته سلامت اظهار داشت: برای تحقق شعار سلامتی برای همه باید مردم و نهادهای دولتی و غیردولتی به کمک ما بیایند.

وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت انقلاب بزرگی در حوزه بهداشت رخ داد و شاهد کاهش چشمگیر پرداختی از جیب مردم بودیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر خاطرنشان کرد: سال گذشته با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال بیش از ۹۰ درصد ابنیه  حوزه بهداشت و درمان را بازسازی و تجهیز کردیم و ۱۰ درصد باقیمانده نیز ظرف دو سال آینده اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر صد درصد جمعیت شهرستان دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند و نزدیک به ۸۰ درصد نیز حداقل یکبار از سامانه «سیب» خدمت دریافت کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه اولین عامل مرگ و میر در شهرستان دیر بیماری‌های قلبی و عروقی است، تصریح کرد: علت این مهم نیز کم تحرکی و استفاده از غذاهای چرب است که باید در این زمینه فرهنگ سازی کنیم و سواد سلامت مردم را بالا ببریم.

آخوندی دومین عامل مرگ و میر را تصادفات جاده‌ای برشمرد و افزود: سال گذشته ۳۵ فوتی در تصادفات جاده‌ای داشته‌ایم که  می طلبد در کنار فرهنگ سازی در بین جامعه به زیرساخت های شهرستان برای کاهش حوادث ترافیکی توجه شود.

وی ابراز کرد: در شهرستان دیر میانگین حضور اورژانس در تصادفات درون شهری بین چهار تا شش دقیقه و در جاده ها نیز ۹ تا ۱۰ دقیقه است که نسبت به میانگین کشوری در جایگاه بهتری قرار داریم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه بخش‌های اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه، رادیولوژی و بستری داخلی بیمارستان امام هادی(ع)فعال است اظهار کرد: ظرف چند روز آینده بخش بستری اطفال  راه اندازی می شود و اتاق عمل و  زایشگاه نیز  رایزنی هایی انجام شده که ۹۰ درصد  نتیجه داده و درآینده ای نزدیک  ظرف ۶ماهه اول  سال جاری امیدواریم به بهره برداری برسد.

وی افزود: با توجه به پتانسیل های موجود در سطح شهرستان دیر مجمع خیرین سلامت ظرف دو هفته آینده تشکیل می شود.

توسعه بخش سلامت

امام جمعه دیر با قدردانی از تلاش های مرکز شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: دو نعمت امنیت و سلامتی  در جامعه مورد ناسپاسی است  در حالی که این دو عنصر کلیدی بستر ساز همه فعالیت های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه است.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی افزود:  اسلام درباره بهداشت فردی و اجتماعی نکات ظریفی بیان کرده است که اگر به آنها عمل شود  هم از نظر جسمی و هم روحی جامعه سالمی خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: بیان خدمات دستگاه ها از ظرفی مردم را با فعالیت های آنها آشنا می کند و از دیگر سو تبلیغات دشمن در ناکار آمد جلوه دادن خدمات نظام را خنثی می کند.

امام جمعه دیر ادامه داد: بعد از انقلاب کارهای بزرگی در حوزه بهداشت ودرمان صورت گرفته که بر کسی پوشیده نیست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر