چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۸۵۳
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۲

فکرشهر: مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: برای کنترل دقیق بحران آب در استان بوشهر نیاز است که یک کمیته مشترک برای اجرای طرح‌های فرهنگی حوزه آب آشامیدنی شکل گیرد.

به گزارش فکرشهر از فارس، محمد خلیلی‌پیر در نشست با مسئولان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر اظهار داشت:استان بوشهر در وضعیت بحرانی در زمینه تولید آب قرار دارد و آب مصرفی خود ر ا از استان‌های همسایه‌ای می‌گیرد که خود درگیر کم‌آبی هشتند.

 وی افزود: برای کنترل دقیق بحران آب در استان بوشهر نیاز است که یک کمیته مشترک برای اجرای طرح‌های فرهنگی حوزه آب آشامیدنی شکل گیرد.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: با توجه به تاثیرگذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل محیط زیست استان بوشهر در این بخش، می توانند در کنار شرکت‌های آب و فاصلاب روستایی و شهری و آب منطقه‌ای قرار گرفته و این کمیته را تشکیل دهند.

خلیلی‌پیر یادآور شد: بر ای موفقیت در این عرصه نیازمند راه‌اندازی پویش‌های وسیع از جمله پویش "سازگار با کم‌آبی" هستیم تا افکار عمومی را متوجه کم‌آبی‌های وسیع در کشور کنیم.

وی با اشاره به این که بخش عمده‌ای از صنایع نیز نیاز به آب دارند، گفت: با توجه به این که کم‌آبی می تواند حیات این صنایع را دچار چالش کند، نیاز است که در زمینه بهینه‌سازی مصرف آب به حوزه آب کشور کمک کنند.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عنوان کرد: برای این که بتوانیم بحران کنونی آب که با ورود به فصل گرما، تشدید می‌شود، را مدیریت کنیم نیاز است که از هر ظرفیتی از جمله فعالان اجتماعی و سمن‌ها که می‌توانند بر افکار عمومی تاثیر مثبت در مصرف بهینه داشته باشند، استفاده کنیم.

خلیلی‌پیر ادامه داد: تا زمانی که تفکر مردم و مسئولان در خصوص شیوه‌های درست‌ مصرف‌کردن آب در کشور تغییر نکند و فرهنگ صحیح استفاده از منابع محدود آبی در کشور جا نیافتد، قادر به نجات کشور از این بحران کم آبی نیستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر