پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۸۶۴
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: خشکسالی و بارش کم باران به بیش از یک میلیون هکتار از مراتع استان بوشهر خسارت وارد کرد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سهیل مهاجری صبح امروز  در نشست بررسی وضعیت مراتع استان بوشهر با اشاره به وضعیت نامطلوب مراتع اظهار داشت: به سبب خشکسالی و کاهش بارش باران، میزان علوفه در مراتع استان بوشهر کاهش چشمگیری یافته است و این امر می‌تواند در طولانی مدت به تشدید تخریب اراضی ملی منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: کاهش رویش علوفه برای چرای دام، کاهش تولید دام سبک و سنگین در برخی مناطق استان، خسارت به گونه‌های مختلف گیاهی و حیوانی از پیامدهای مهم خشکسالی و تخریب مراتع است.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه بیش از یک میلیون هکتار از مراتع در خشک‌ترین وضعیت قرار دارد تاکید کرد: بیش از یک میلیون هکتار از مراتع استان بوشهر در خشک‌ترین وضعیت قرار دارند و با توجه به شرایط اقلیمی درماه‌های آینده این وضعیت سخت‌ترمی‌شود.

مهاجری گفت: با توجه به کمی بارش در سال زراعی جاری برخلاف سال قبل احتمال گرمای شدید و فشار مضاعف روی پوشش گیاهی وبوته‌ای در مراتع استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه اکنون 55 درصد مساحت استان بوشهر مرتع است خاطر نشان کرد: در فصل جاری علف‌های این زمین ها به صورت کامل خشک و گیاهان مرتعی نیز قابل اشتعال است که نسبت به هرگونه بی ‌احتیاطی و یا کوچکترین جرقه آتش در مراتع هشدار داده می‌شود.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهربا اشاره به اینکه این استان 227  هزار و 215 هکتار سطح جنگلی دارد تصریح کرد: از این میزان 15 هزار و 816 هکتار آن جنگل‌های دست کاشت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر