جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر کل زندان‌های استان بوشهر گفت: میزان ورودی‌ به زندان‌های استان پارسال 3.3 درصد کاهش یافت که نشان دهنده کاهش جرایم است...
کد خبر: ۴۲۸۶۸
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

فکرشهر: مدیر کل زندان‌های استان بوشهر گفت: میزان ورودی‌ به زندان‌های استان پارسال 3.3 درصد کاهش یافت که نشان دهنده کاهش جرایم است.

به گزارش فکرشهر، حمیدرضا حیدری در نشست با استاندار بوشهر با بیان اینکه بیشترین زندانیان دربند در حوزه جرایم سرقت و مواد مخدر هستند خاطرنشان کرد: 28درصد زندانیان به جرم سرقت، 25 درصد به جرم مواد مخدر و بقیه در زمینه جرایم دیگر زندانی شده‌اند.

وی با اشاره به کاهش ورودی‌ها به زندان‌های استان افزود: پارسال ورودی به زندان‌های استان بوشهر 3.3 درصد نسبت به سال 1395 کاهش داشت که نشان دهنده کاهش جرایم در استان است.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر توانمندی‌سازی و آموزش‌ مهارتی زندانیان در زمینه‌های مختلف را از برنامه‌های مهم در زندان‌ها عنوان و تصریح کرد: بیش از 200 نفر در زندان‌های استان، حافظ قرآن کریم از یک جزء به بالا هستند.

به نوشته صداوسیما، وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد دیه استان بوشهر در زمینه آزادی زندانیان یادآور شد: در سال 96 با تامین 20 میلیارد تومان 133 زندانی جرایم غیرعمد مالی از زندان‌های استان بوشهر آزاد شدند.

حیدری تصریح کرد: برای آزادی 98 زندانی دیگر نیز پرونده تشکیل شده که با تامین منابع مالی با مشارکت خیران، ستاد دیه و تسهیلات بانکی زمینه آزادی آنها فراهم می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر اشتغال زندانیان را از دیگر فعالیت‌های این نهاد عنوان و اضافه کرد: سه مرکز اشتغال بیرون از زندان شامل مرکز پرورش میگو در دلوارو مراکز دامپروری وکشاورزی برازجان و لاور دشتی در عرصه اشتغال برای زندانیان فراهم شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر