پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از تشدید ناپایداری های جوی در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به بارش باران و تگرگ، نسبت به آبگرفتی معابر و وقوع سیلاب هشدار داده می‌شود...
کد خبر: ۴۲۸۸۰
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از تشدید ناپایداری های جوی در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به بارش باران و تگرگ، نسبت به آبگرفتی معابر و وقوع سیلاب هشدار داده می‌شود.

به گزارش فکرشهر، نادر شفیع‌خدایی اظهار داشت: مطابق انتظار با عبور امواج ناپایدار جو طی ۲۴ ساعت گذشته ضمن افزایش لحظه‌ای پوشش ابر در برخی از نقاط بارش پراکنده باران گزارش شد.

وی افزود: بررسی نقشه های هواشناسی نشان‌دهنده تداوم این وضعیت تا اوایل هفته آینده است، بنابراین به تناوب برای استان گاهی افزایش ابر، در برخی نقاط بارش باران، طی لحظاتی رگبار باران به همراه رعد و برق و وزش تندباد و البته در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

شفیع‌خدایی ادامه داد: از اواخر وقت امروز و طی روز جمعه با تقویت این سیستم، به سبب وزش باد قابل ملاحظه شمال غربی تا شمال شرقی و گاهی جنوب شرقی، دریا مواج و متلاطم خواهد بود و طی این مدت وقوع پدیده گرد و خاک نیز دور از انتظار نخواهد بود.

تشدید ناپایداری های جوی

وی به مهر گفت: با توجه به تشدید ناپایداری های جوی از اواخر وقت امروز تا روز یکشنبه آینده، نسبت به وزش باد قابل ملاحظه و گاهی شدید در سطح استان خصوصاً بر روی دریا و افزایش ارتفاع موج دریا در سواحل هشدار داده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد شدید با جهت متغیر، عمدتاً در طول شب گـاهی به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا به بیش از دو متر افزایش یابد.

لزوم پرهیز از تردد دریایی

وی اظهار داشت: بر همین اساس توصیه می شود، طی این مدت از ترددهای دریایی غیر ضروری بویژه تردد شناورهای کوچک، تفریحی و صیادی خودداری شود.

شفیع‌خدایی گفت: با توجه به ماهیت بارش‌های رگباری فصل بهار، نسبت به آبگرفتی معابر و آبراه‌های فصلی در برخی از نقاط استان خصوصاً مناطق مرتفع و همجوار با استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس هشدار داده می شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: ضمن اینکه به سبب وزش باد شدید طی این مدت نسبت به ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا هشدار داده می شود.

وزش تندباد

وی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی افزایش ابر و در برخی نقاط بارش پراکنده باران و طی لحظاتی رگبار باران به همراه رعدوبرق و وزش تندباد پیش‌بینی می‌شود.

شفیع خدایی ادامه داد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی گاهی جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و از عصر امروز در برخی ساعات ۱۴ تا ۴۶ گاهی تا بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: در این مدت ارتفاع موج دریا نیز بین ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و از امشب ۶۰ تا ۱۲۰ و در هنگام وزش تندباد ۹۰ تا ۲۷۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر