شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در پاسخ به «فکرشهر»:
فکرشهر: کرمی با بیان اینکه اگر در جایی از شهر مدرسه فرسوده باشد و آن فضا در کوتاه مدت مورد نیاز نباشد، می توانیم آن فضا را به بخش خصوصی اجاره دهیم، افزود: البته مدرسه در صورتی به بخش خصوصی اجاره داده می شود که آن مکان مقاوم سازی شود. اما اگر پیش بینی شود که در 20 سال آینده به این فضا احتیاجی نیست...
کد خبر: ۴۲۸۸۷
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

فکرشهر ـ اسماء بوستانی: مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت ممکن است برخی مدارس و فضاهای تخریبی این سازمان را به فروش برسانیم.

ناصر کرمی، در نشست خبری خود در پاسخ به سوال «فکرشهر» درباره تعداد مدارس تخریبی استان و دشتستان و البته وضعیت آتی این اماکن، توضیح داد: مدارس فرسوده در همه مناطق استان بوشهر وجود دارد و این طبیعی است که تعداد این مدارس در دشتستان بیشتر باشد، چرا که گستره اش زیادتر است.

وی ادامه داد: سه سال پیش، حدود 1300 کلاس درس تخریبی در استان بوشهر داشتیم که در حال حاضر این رقم به زیر 800 کلاس درس رسیده است. در این راستا، اقدامات خوبی صورت گرفته و برخی از این کلاس ها، توسط اعتبارات دولتی و برخی هم توسط اعتباراتی که از طرف خیرین حقیقی و حقوقی بوده، نوسازی و ساخته شده است و امید داریم که در سال های نه چندان دور، تمام فضاهای آموزشی مورد نیاز به اندازه کافی و در سطح مطلوبی باشد.

کرمی درباره استفاده از این اماکن تخریبی هم اظهارداشت: بعضی از مدراسی که تخریبی هستند خالی هستند ولی در بعضی از آن ها با توجه به شرایط و علی رغم اینکه از سوی سازمان نوسازی، تخریبی اعلام شده اند،  دانش آموزان مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: مدارسی که تخریبی اعلام شده و دانش آموزی مشغول به تحصیل در آن مراکز نیست، یا در نوبت تخریب کامل هستند یا توسط اعتبارات دولتی یا بخش خیرین در نوبت بازسازی هستند، چرا که دانش آموزان آن مراکز، به مدرسه همجوار رفته و مدرسه همجوار مجبور است به صورت دو نوبت تدریس شود تا زمانی که مراکز مورد نظر بازسازی شوند و دانش آموزان مجدد به مدارس ساخته شده برگردند.

کرمی با بیان اینکه اگر در جایی از شهر مدرسه فرسوده باشد و آن فضا در کوتاه مدت مورد نیاز نباشد، می توانیم آن فضا را به بخش خصوصی اجاره دهیم، افزود: البته مدرسه در صورتی به بخش خصوصی اجاره داده می شود که آن مکان مقاوم سازی شود. اما اگر پیش بینی شود که در 20 سال آینده به این فضا احتیاجی نیست، می توانیم طبق قانون «تبدیل به احسن نمودن»، این مکان را به فروش برسانیم و در مکان دیگر که زمین داشته باشیم یا زمین خریداری کنیم و مدرسه را ساخت کنیم.

50 درصد استخدام‌های جدید برای مدارس ابتدایی است
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در بخش دیگری از سخنانش گفت: در آزمون استخدامی جدید، مجوز به کارگیری 537 نفر به استان بوشهر داده شده که قریب به 50 درصد این میزان برای مدارس ابتدایی است و امیدواریم با حضور داوطلبان شایسته سهمیه استان به شکل کامل جذب شود.

کرمی با اعلام این که به زودی آزمون استخدامی آموزش و پرورش در استان بوشهر برگزار می‌شود گفت: در سال گذشته مجوز استخدام برای 285 نفر اخذ کردیم که پس از انجام آزمون استخدامی، یک‌صد نفر که عمده آن ها در بخش آقایان بوده، نتوانستند حد نصاب لازم نمره علمی را کسب کنند.

کرمی با بیان این که استان بوشهر به دلیل ارزیابی موفق در جشنواره شهید رجایی به عنوان یکی از 5 استان برتر کشور، قدردانی شد، افزود: در تمامی حوزه‌ها و معاونت‌های آموزش و پرورش استان دست‌آوردهای خوبی داشته‌ایم که سبب شده استان بوشهر یکی از استان‌های موفق آموزش و پرورش در سطح کشور باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های خوبی که در عرصه رفاهی در  اواخر سال گذشته آغاز شد، راه‌اندازی شعبه دوم مرکز رفاهی معلمان در بوشهر بوده است که سبب شد فضای مناسب و جدیدی در اختیار همکاران قرار گیرد.

کرمی بیان کرد: در ایام نوروز موفق شدیم 42 هزار و 257 خانوار فرهنگی با 165 هزار و 626 نفر را در سطح مراکز رفاهی و مدارس استان بوشهر پذیرش دهیم، هر چند در برخی شهرستان‌ها به دلیل ازدحام گردشگران نوروزی، ناچار شدیم حیات مدارس را نیز در اختیار این افراد قرار دهیم که شاید در خور شان همکاران فرهنگی ما نبوده است.

وی ادامه داد: پرداخت 200 میلیون تومان کمک به بیماران خاص، 18 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره از طریق بانک‌های عامل و پرداخت 48 میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره از محل صندوق رفاه آموزش و پرورش از اقداماتی بوده که در حوزه پشتیبانی انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اعلام این که در سال جاری حدود 300 دانش‌آموز، ترک ‌تحصیل کرده‌اند، عنوان کرد: پوشش دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی 99.1 درصد بوده که نسبت به شاخص کشوری در جایگاه خوبی قرار گرفته‌ایم.

کرمی بیان کرد: در حوزه ابتدایی 6 هزار و 178 اتباع خارجی در مقطع ابتدایی در سطح استان بوشهر مشغول تحصیل هستند و در شهرستان‌های بوشهر، عسلویه، دشتی، تنگستان و دشتی، کلاس‌های دو زبانه نیز دایر شده است.

وی ادامه داد: کسب 48 رتبه اول تا سوم در مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی، 8 رتبه در سوال مهر رئیس جمهوری، تعمیر و زیباسازی 300 واحد آموزش با همکاری 2800 دانش‌آموز در طرح هجرت، پوشش 7 هزار و 598 نفری سواد آموز در کلاس‌های نهضت سوادآموزی، آموزش و فنون تدریس به بیش از 570 نفر به آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در کنار همکاری با سمن‌ها برای کمک به باسواد کردن افراد از جمله دیگر موفقیت‌های این مجموعه طی یک سال گذشته بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: کسب 21 نشان کشوری در الگوی تدریس، دو رتبه کشوری در سفیر سلامت، برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در 80 درصد مدارس استان بوشهر، اجرای حیات پویا در 60 درصد مدارس، بهره‌مندی 120 هزار دانش‌آموزی در طرح وارنیش فلوراید و 34 هزار دانش‌آموز دختر در طرح آهن‌یاری از دیگر موفقیت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: 204 هزار دانش‌آموز در سال گذشته در مدارس استان بوشهر تحصیل می‌کردند که امسال به 214 هزارنفر بالغ شد و در سال آینده این آمار با رشد 13 هزار نفری همراه خواهد شد که عمده این افزایش‌ها در سطح مدارس ابتدایی است.

وی با انتقاد از تعطیلی دوره‌های تقویت بیه علمی دانش‌آموزان گفت: در حالی که با برگزاری این دوره‌ها در سنوات گذشته، شاهد ارتقاء رتبه استان بوشهر در کنکور سراسری بودم شاهد تعطیلی این دوره‌ها به دلیل عدم تخصیص بودجه از محل عوارض آلاینده‌ها هستیم.

کرمی بیان کرد: از آنجا که این اعتبار با مشورت دهیاران و به شکل تخصیص 70 درصد به هر بخشی که از آن اعتبارات دریافت می‌کردیم تخصیص داده می‌شد، قطع این اعتبارات ضرر و زیانی را متوجه دانش‌آموزان خواهد کرد که در رتبه آنها در کنکور سراسری تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تبریک روز معلم گفت: هفته نکوداشت مقام معلم در استان بوشهر با ویژه برنامه‌هایی در 12 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود که مهم ترین آن ها شب شعر، تقدیر از معلمان نمونه استانی و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت و پیاده‌روی خانوادگی است.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر