جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۰۹۲
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

فکرشهر: رئیس مرکز تحقیقات هسته‌ای خلیج‌فارس بوشهر گفت: هزینه‌های درمان بیماران سرطانی در این مرکز بسیار ارزان‌تر از درمان در خارج از کشور است.

به گزارش فکرشهر از مهر، پروفسور مجید اسدی عصر چهارشنبه در جریان بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از  مرکز تحقیقات هسته‌ای خلیج‌فارس بوشهر اظهار داشت: این مرکز دارای ظرفیت‌های بالایی برای درمان انواع سرطان‌ها است.

وی ظرفیت این مرکز را ۱۴ تخت عنوان کرد و ادامه داد: بیماران دارای سرطان پروستات، سرطان گوارشی، عصبی و تیروئید در این مرکز مورد درمان قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز تحقیقات هسته‌ای خلیج‌فارس بوشهر تصریح کرد: هزینه‌های درمان بیماران سرطانی در مرکز تحقیقات هسته‌ای خلیج‌فارس بوشهر بسیار ارزان‌تر از درمان در خارج از کشور است.

وی هزینه درمان بیماران سرطانی در این مرکز را بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: ۶۸ درصد از بیماران و مراجعین این مرکز از خارج از استان هستند و بیمارانی نیز از خارج کشور به این مرکز مراجعه می‌کنند.

درمان بیماران با سرطان‌های مقاوم به ید و رادیواکتیو برای نخستین بار در خاورمیانه، درمان سرطان‌های تمایزیافته تیروید با یُد و مواد رادیواکتیو، درمان با MIBG برای بعضی از تومورهای کودکان، درمان سرطان‌های پیشرفته غددی-عصبی، درمان سرطان پیشرفته پروستات، درمان روماتسیم پیشرفته مفاصل، درمان بیماری پرکاری تیروید با مواد رادیواکتیو و درمان سرطان متاستازی استخوان با مواد رادیواکتیو ازجمله مواردی است که در مرکز تحقیقات هسته‌ای خلیج‌فارس بوشهر با موفقیت انجام‌گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بعد از ظهر چهارشنبه وارد بوشهر شد و ابتدا از پروژه‌های عمرانی دانشگاه خلیج فارس از جمله پروژه ساخت سازمان مرکزی، دانشکده مهندسی و مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر بازدید کرد.

نوبخت همچنین پس از بازدید از مرکز پزشکی هسته‌ای خلیج فارس بوشهر، به محل اجرای پروژه ساخت اورژانس هسته‌ای بوشهر رفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر