پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۱۱۶
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بیش از ۲۰۰ مرکز غنی سازی اوقات فراغت ویژه دانش‌آموزان در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم،  ناصر کرمی در نشست تخصصی برنامه ریزی اوقات فراغت دانش آموزان در سالن کنفرانس آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: بیش از 200 مرکز غنی سازی اوقات فراغت در استان  ایجاد می‌شود و حدود 30 هزار دانش آموز در این طرح تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر نقش مهم کلاس‌های اوقات فراغت  در کشف استعدادهای دانش‌آموزان بیان کرد: غنی سازی اوقات فراغت فرصت خوبی برای کشف استعدادهای دانش آموزان است و پایگاههای اوقات فراغت نیز به این منظور شکل گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه اجرای اوقات فراغت دانش اموزان باید به خوبی انجام شود افزود: در این راستا برای ارائه بهتر برنامه‌ها باید از تجربیات و ایدههای مناسب استفاده شود.

کرمی با تاکید بر توجه به آسیبهای فضای مجازی  تصریح کرد: شرکت در این کلاسها  سبب فاصله گرفتن دانش آموزان از فضای مجازی میشود و در اجتماع دانش آموزان شور و نشاط به آنان هدیه می‌شود.

وی تصریح کرد: امروزه بیشتر اعضای خانواده وقت خود را در فضای مجازی میگذرانند که آسیبهای جدی دارد و بهترین راه برای ما این است که بچه ها را از این فضا دور کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه باید متناسب با علاقه دانش آموزان برای برگزاری کلاسهای اوقات فراغت برنامه ریزی شود خاطر نشان کرد: برای چیزهایی که سبب نگرانی میشود باید جایگزین داشته باشیم و به شیوهای که بچهها میپسندند عمل کنیم.

وی ضمن تأکید بر لزوم ثبت دانش آموزان در سامانه همگام، نظارت و ارزیابی از فعالیتها ی اوقات فراغت را ضروری دانست و افزود: همه فعالیتهای تابستانی در قالب اوقات فراغت باشند و انتظار ما این است که حداقل 15 درصد دانش آموزان را در فعالیتهای تابستانی داشته باشیم.

کرمی با بیان اینکه برنامههای اوقات فراغت حول 8 محور طراحی شده تصریح کرد: قرآن و معارف اسلامی، فرهنگی و هنری، توسعه توانمندی دانش آموزان در حوزه فناوریهای نرم فرهنگی، آموزش مهارتهای زندگی، ورزشی و بهداشتی، اردوها و گردشگری، مهارت آموزی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی و طرح هجرت3 از محورهای طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: دارالقرآنها،کانونهای فرهنگی و تربیتی،پایگاههای تابستانی مدارس،اردوگاههای دانش آموزی، سالنهای ورزشی، سازمان دانش آموزی و اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزی را از جمله مراکز مجری برنامههای اوقات فراغت است.

کرمی با بیان اینکه سال گذشته حدود 25 هزار دانش آموز در فعالیتهای تابستانی اوقات فراغت شرکت کردند خاطر نشان کرد: پیش بینی میشود امسال تعداد دانش آموزان شرکت کننده در مراکز اوقات فراغت تابستانی بیش از 30 هزار نفر باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در اجرای برنامههای اوقات فراغت و برگزاری اردو های دانش آموزی مقررات را رعایت کرده و تدابیر ایمنی را لحاظ کنیم تا حادثه ای پیش نیاید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر