شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۱۲۳
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۷

فکرشهر: معاون امور عمرانی فرماندار تنگستان گفت: وضعیت سگ‌های ولگرد در شهرستان تنگستان به کمک شبکه بهداشت و درمان شهرستان ساماندهی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، پرویز شعبانی بعد از ظهر یکشنبه در نشست شورای سلامت شهرستان تنگستان اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که وجود سگ های ولگرد در شهرستان ایجاد کرده است؛ وضعیت آنها ساماندهی می شود.

وی افزود: ساماندهی وضعیت سگ های ولگرد یک امر بین بخشی بوده و برای تحقق آن نیازمند همکاری نهادهایی از جمله شبکه بهداشت و درمان، محیط زیست، شهرداری ها و غیره است.

شعبانی خاطرنشان کرد: شهرداری‌های شهرستان با همکاری نهاد منابع طبیعی زمین مناسب برای فنس کشی و نگهداری سگ‌ها را شناسایی کرده، در مراحل بعد نهادهایی مانند شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی و غیره در این امر مشارکت خواهند کرد؛ ضمن اینکه فرمانداری شهرستان در تمام مراحل برای تحقق این امر حمایت و پشتیبانی می‌کند.

۷۶ مورد حیوان گزیدگی

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان ضمن اعلام آمادگی این شبکه برای همکاری برای تحقق این امر افزود: در سال گذشته تعداد ۷۶ مورد حیوان گزیدگی در سطح شهرستان بوده که ۹۰ درصد از این موارد مربوط به سگ‌ها بوده است.

عادل مقدس تاکید کرد: هزینه پیشگیری و درمان هر مورد حیوان گزیدگی بین ۸ الی ۱۰ میلیون ریال از قبیل واکسیناسیون و سایر اقدامات مربوط است.

وی اظهار داشت: علاوه بر هزینه درمانی که برای افراد آسیب دیده صرف می شود، صدمات جسمی و روحی وارد شده نیز قابل توجه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر