شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۱۲۴
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۳

فکرشهر: فرمانده‌ انتظامی‌ استان بوشهر گفت: آموزش کاربران‌ اینترنتی در استفاده صحیح از فضای‌مجازی و پیشگیری از وقوع جرائم‌ سایبری از مهمترین اولویت‌های کاری پلیس‌ فتاست.

به گزارش فکرشهر از پلیس، خلیل واعظی در نشست با کارکنان پلیس‌فتا استان بوشهر اظهار داشت: آموزش کاربران‌ اینترنتی در استفاده صحیح از فضای‌مجازی و پیشگیری از وقوع جرائم‌ سایبری از مهمترین اولویت‌های کاری پلیس‌ فتاست.

وی افزود: یکی از خواسته‌های مردم حضور در فضای‌مجازی است که هر کاربری با توجه به خواسته‌اش حتی با هویت‌جعلی  در این فضا سیر می‌کند و به دنبال هدف‌های خود می‌باشد که گاهی ممکن است این هدف‌ها مجرمانه بوده و زندگی چندین کاربر دیگر را تحت شعاع قرار دهد.

فرمانده‌ انتظامی‌استان‌بوشهر تصریح کرد:کاربران‌ اینترنتی باید هوشمندانه و با ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای خود از فضای‌ مجازی استفاده کنند تا به دام این شیادان‌ که به نوعی اژدهاهای مجازی محسوب می‌شوند و بدنبال طعمه هستند نیافتند.

واعظی جایگاه پلیس‌فتا را در برقراری امنیت‌ و آرامش در سطح فضای‌مجازی بسیار مهم و لازم برشمرد و عنوان کرد: با توجه به گسترش تکنولوژی و توسعه روزافزون فضای‌مجازی در سطح جامعه نیروی‌انتظامی بلافاصله با استفاده از افرادی متخصص در این حوزه تحت مجموعه‌ای به نام پلیس‌فتا سعی نموده در راستای ایجاد امنیت‌ و آرامش‌سایبری و جلوگیری از فعالیت‌های مجرمانه در این فضا گام بردارد.

وی همکاری و همدلی سایر نهادها و سازمان‌های دولتی را در این وظیفه خطیر مهم برشمرد و تصریح کرد: نهادهایی چون بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آموزش‌وپرورش و رسانه‌ها در کنار پلیس، نقش مهمی در برقراری امنیت و آرامش‌ در فضای‌مجازی دارند.

فرمانده‌ انتظامی‌ استان‌بوشهر ضمن قدردانی از عملکرد پلیس‌فتا استان بوشهر در سال گذشته تاکید کرد: این پلیس می‌بایست با جدیت و پشتکار و اهتمام لازم در راستای ایمن‌سازی فضای‌مجازی، احقاق حقوق بزه‌دیدگان از جرائم‌سایبری و ارتقاء دانش کاربران در استفاده صحیح از فضای‌مجازی، اقدامات هدفمند و اصولی را در دستور کار قرار داده و اجرایی کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر