جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۱۶۶
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

فکرشهر: کارشناس مسئول اداره پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خبر وجود 90 درصد سیلیس در گردوخاک روزهای گذشته را تکذیب کرد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، خبری به تازگی در شبکه‌های اجتماعی استان بوشهر منتشر شده مبنی بر این‌که 90 درصد ترکیبات گردوخاک‌ روزهای گذشته در آسمان استان، سیلیس بوده است.

کارشناس مسوول اداره پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما ضمن تکذیب این خبر گفت: سیلیس ماده اولیه تولید شیشه، سرامیک و چینی به حساب می‌آید و اگر مقدار آن در گردوخاک روزهای گذشته این میزان بود، باید احساس می‌کردیم که خرده شیشه وارد چشمهایمان می‌شود.

علیرضا مصلحیان افزود: سیلیس به طور طبیعی در خاک وجود دارد و هنگام وقوع گردوخاک مقداری سیلیس هم در آن هست اما نه به میزانی که در این خبر ادعا شده است.

وی در همین حال به این نکته اشاره کرد که ریزگردهای چند روز گذشته درشت‌تر از نوبت‌های پیش بوده است.

این کارشناس محیط زیست از مردم خواست اگر با چنین خبرهایی، رو به رو شدند آن را به راحتی نپذیرند و به افراد دیگر منتقل نکنند، زیرا متن خبر هم نشان می‌دهد که پایه علمی ندارد.

مصلحیان همچنین با اشاره به میزان آلودگی هوا ناشی از گردوخاک در روزهای پیش، بیان کرد: ریزگردها از هجدهم تا بیست وسوم اردیبهشت آسمان استان را فرا گرفتند که در این مدت، بیشترین آلودگی بعدازظهر شنبه به میزان 1336 میکروگرم بر مترمکعب از برازجان گزارش شد یعنی  نزدیک به 9 برابر میزان استاندارد.

وی ادامه داد: در بوشهر هم بعدازظهر دیروز میزان آلودگی هوا به هزار و هفت میکروگرم بر مترمکعب رسید معادل هفت برابر میزان مجاز.

کارشناس مسوول اداره پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در گناوه نیز بیشترین میزان آلودگی، ساعت 3 بامداد دیروز به میزان 713 میکروگرم بر مترمکعب ثبت شد یعنی بیش از چهار برابر میزان استاندارد.

اگر میزان ریزگردها زیر 50 میکروگرم بر مترمکعب باشد هوا پاک است، بین 50 تا 150 میکروگرم بر مترمکعب باشد، هوا سالم است، 155 تا 253 میکروگرم بر مترمکعب باشد هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، 254 تا 354 میکروگرم بر مترمکعب باشد هوا در شرایط ناسالم قرار دارد، 355 تا 424 میکروگرم بر مترمکعب باشد هوا بسیار ناسالم است و اگر از 425 میکروگرم برمترمکعب فراتر رود، هوا در شرایط خطرناک یا هشدار قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر