جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۱۶۹
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

فکرشهر: مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی: در حوزه صادرات نفت روند رو به افزایشی داریم و تهدیدات ترامپ نتیجه نمی دهد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، سید پیروز موسوی در نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که در تالار ارشاد پایانه های نفتی خارگ برگزار شد افزود: نگرانی از بابت بودجه نداریم چرا که قیمت نفت به قیمت مناسب ۶۰ تا ۶۵ دلار رسیده و هیچ گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: شرکت پایانه‌های نفتی در همه زمینه ها از جمله اسکله‌ها، مخازن، خطوط لوله جریانی (زیردریا و خشکی ) زیر ساخت‌های لازم را فراهم کرده است و این وضعیت پایدار را ادامه خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی گفت: در ماه آوریل ( فروردین- اردیبهشت) بیشترین رقم صادرات نفت خام و میعانات گازی از پایانه‌های خارگ و عسلویه را داشتیم و در این مدت حدود دو میلیون و 660 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی صادر شد.

موسوی با اشاره به روند عادی صادرات نفت، ادامه داد: به طور مثال یکشنبه 23 اردیبهشت در جزیره خارگ یک روز عادی را شاهد بودیم و۶ نفتکش در این جزیره  به طور همزمان پهلو گرفتند.

وی با بیان نقش شرکت پایانه های نفتی به عنوان آخرین حلقه از زنجیره تولید ارزش در حوزه انرژی و متولی صادرات بیش از ۹۵ درصد نفت خام کشور و ۱۰۰ درصد میعانات گازی، تاکید کرد: صادرات در هر شرایطی در جزیره خارگ متوقف نمی شود و علت آن ساماندهی تأسیسات و زیربناهای لازم است که فضای پایداری را برای این مهم ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران همچنین در خصوص روند ساخت پایانه‌ نفتی جاسک گفت: سرمایه گذار این طرح مشخص شده و ظرف سه ماه آینده شروع به کار خواهیم کرد.

موسوی افزود: با تکمیل این طرح، ظرفیت ذخیره سازی ۱۰ میلیون بشکه نفت خام با استقرار سه گوی شناور در این پایانه خارج از خلیج فارس و دریای عمان وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی، بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد کالاهای مورد نیاز طرح‌های صنعت نفت، ایرانی است.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که دیشب وارد جزیره خارگ شده‌اند، امروز از تأسیسات و طرح‌های شرکت پایانه‌های نفتی، تأسیسات شرکت پتروشیمی و شرکت نفت فلات قاره در جزیره خارگ بازدید می‌کنند.

خارگ در 57 کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد و بیش از 90 درصد نفت کشور از این جزیره صادر می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر