جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۱۷۰
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتی اظهار داشت: با نظارت فنی و رعایت اصول ایمنی که بعد از زمین‌لرزه 6.1 دهم ریشتری در فروردین‌ماه 1392 در بخش شنبه این شهرستان به وقوع پیوست، ابنیه و منازل مسکونی می‌توانند حتی تا زلزله 7 ریشتری را بدون تلفات جانی و مالی تحمل کند.

به گزارش فکرشهر از فارس، عبدالله نادری در دیدار با امدادگران جمعیت هلال‌احمر شهرستان دشتی ضمن تقدیر از تلاش‌های این جمعیت در بخش‌های مختلف اظهار داشت: با توجه به این که شهرستان دشتی بر روی گسل اصلی زلزله قرار دارد، نیاز است که اعضاء جمعیت هلال‌احمر در آمادگی کامل قرار داشته باشند.

وی افزود: عضویت در جمعیت هلال‌احمر و بهره‌مندی از کارگاه‌های آموزشی امداد و نجات این جمعیت، نقش بسیار مهمی در این آمادگی این حوزه دارد.

فرماندار شهرستان دشتی عنوان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان، مشخص‌شده که زمین‌لرزه بخش شنبه در فروردین‌ماه 1392 ناشی از گسل فشاری با مؤلفه فرعی راست‌گرد بوده است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از منازل مسکونی در این بخش اصول مهندسی را رعایت نکرده بودند و پدیده حاصل از این گسیختگی گسل در این بخش شامل شکاف‌ها و گسیختگی‌هایی به طول یک کیلومتر در هفت یا هشت کیلومتری شنبه بوده است.

نادری یادآور شد: در چند سال گذشته شاهد چند زلزله با قدرت بالا در شهرستان دشتی بوده‌ایم که با نظارت فنی و رعایت اصول ایمنی که بعد از زمین‌لرزه 6.1 دهم ریشتری در فروردین‌ماه 1392 در بخش شنبه این شهرستان به وقوع پیوست، می‌تواند حتی تا زلزله 7 ریشتری را بدون تلفات جانی و مالی تحمل کند.

فرماندار شهرستان دشتی یادآور شد: شهرستان دشتی در طی کمتر از ده سال گذشته، حوادث زیادی از جمله سیل و زلزله را تجربه کرده که می‌طلبد در زمینهٔ آموزش اهتمام ویژه‌ای صورت بگیرد.

نادری با تاکد بر ضرورت برگزاری آموزش‌های کاربردی، گفت: برای مقابله با بحران‌های احتمالی، نیاز است که امکانات و تجهیزات جمعیت هلال‌احمر شهرستان دشتی تقویت شود.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید حمایت لازم را از هلال‌احمر داشته باشند و رسانه‌ها و متولیان امور فرهنگی نیز می‌توانند مردم را تشویق به عضویت در این جمعیت کنند.

در  این نشست فرماندار شهرستان دشتی به‌ عضویت افتخاری جمعیت هلال‌احمر شهرستان دشتی نائل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر