جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۱۸۸
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در استان گفت: سکونت‌گاه‌های غیرمجاز در استان بوشهر ساماندهی شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد استان بوشهر اظهار داشت: مسکن یکی از مهمترین نیازهای امروز جامعه است که برای توسعه مسکن در استان بوشهر طرح‌های مهمی داریم.

وی بیان کرد: به منظور احداث دو هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در استان بوشهر ۵۰ درصد هزینه‌ها را کمیته امداد و مابقی را استانداری بوشهر تامین می‌کند که شاهد تامین مسکن بخش قابل توجهی از نیازمندان خواهیم بود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر مجاز در سطح استان است که شهرداری‌ها، اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های ذیربط باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی خواستار جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز شد و خاطرنشان کرد: باید نظارت‌های دقیق و مستمر انجام و برخورد مناسب صورت گیرد تا شاهد افزایش سکونت‌گاه‌های غیر مجاز نباشیم.

گراوند با تاکید به ورود قاطعانه پلیس ساختمان در سطح شهرها برای جلوگیری از نازیباشدن چهره شهرها، تصریح کرد: سکونت‌گاه‌های غیرمجاز تبدیل به اماکنی ناامن شده و مشکلات ‌و آسیب‌های متعددی را به دنبال دارند.

وی خواستار همکاری شهرداری و ارائه تخفیف ۵۰ درصدی عوارض شهرداری برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده شد و افزود: دفتر تسهیلگری احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در شهرداری‌ها راه‌اندازی شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: برای احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در استان بوشهر دستگاه‌های اجرایی باید همکاری لازم را داشته باشند و ۳۰ درصد اعتبارات به این منظور اختصاص یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر