پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۱۹۱
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۱

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به مقابله با گرد و غبار در استان گفت: پروژه بزرگ ۲۰۰ هکتاری چاله‌های آبگیر در شهرستان دشتی با پیشرفت خوبی روبرو شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، سهیل مهاجری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه بزرگ ۲۰۰ هکتاری چاله‌های آبگیر در شهرستان دشتی با هدف ذخیره نزولات آسمانی و تقویت پوشش گیاهی و مقابله با پدیده گرد و غبار در استان اجرا شده که شاهد پیشرفت قابل توجهی در آن هستیم.

وی افزود: این پروژه که از محل اعتبارات نفت در حال انجام است آماده تحویل موقت از پیمانکار شده و پیشرفت فیزیکی صددرصدی داشته، اکنون به ثمر نشسته است و بذرهای کاشته شده در چاله های آبی این پروژه همگی سبز شده‌اند.

مهاجری با اشاره به اهمیت اجرای این نوع از پروژه‌ها در توسعه گونه‌های دارویی و بومی هر منطقه اظهار داشت: به دنبال اجرای این پروژه درختان دارویی لگجی و کنار در مراتع شهرستان دشتی اکنون سبز و رشد کرده‌اند.

وی ادامه داد: در اجرای این پروژه ۳۰ هزار چاله در وسعتی به میزان ۲۰۰ هکتار ایجاد کردیم و علاوه بر ذخیره نزولات جوی و کاشت بذرهای گیاهی بومی منطقه، از روان‌آب‌های سطحی و فرسایش خاک نیز جلوگیری شده و به پوشش گیاهی منطقه نیز کمک شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر به فقیر بودن بخش وسیعی از مراتع استان به دلیل کاهش نزولات جوی در سال‌های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: اگر چه اعتبارات مالی ما اندک است ولی پروژه های متعددی در راستای تقویت پوشش گیاهی مراتع در دست اجرا داریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بزرگترین پروژه بیابان‌زدایی استان بوشهر نیز در حال انجام است و ما تلاش خواهیم کرد که مانع بیابانی‌تر شدن اراضی استان بوشهر شویم.

مهاجری افزود: پدیده گردوغبار که از چند روز گذشته فضای استان را گرفته است، مایه نگرانی همه مردم است و بدون شک بسیاری از پروژه های منابع طبیعی در دراز مدت به کاهش این چالش زیست محیطی کمک خواهد کرد.

وی گفت: بسیاری از فعالیت های منابع طبیعی استان بوشهر با رویکرد مشارکتی برنامه ریزی شده است و تلاش می کنیم  با ایجاد انگیزه بین مردم و جوامع محلی ، مشارکت آنان در طرح های زیست محیطی را بالاتر ببریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر