جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۱۹۳
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۶

فکرشهر: رئیس شورای شهر با تاکید بر توسعه صنعت گردشگری و تکمیل زیرساخت‌های آن در بوشهر گفت: در این راستا برندسازی شهر بوشهر با محوریت گردشگری تدوین شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، ابوذر دهدار صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر بوشهر از افزایش گردشگران نوروزی به بوشهر خبرداد و اظهار داشت:  بوشهر در جذب گردشگر در کشور رتبه سوم کسب کرد که با توجه به این ظرفیت تدوین  طرح جامع گردشگری ضروری است .

وی،پیش ­بینی بوشهر به عنوان شهری توریستی در سند چشم انداز توسعه استان  و صنعت گردشگری را به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان دانست و تاکید کرد: انتظار می‌رود از چنین ظرفیت ارزشمندی برای پیشرفت و توسعه استان به خوبی استفاده شود و ضرورت  دارد برند شهری با محوریت گردشگری دریایی، موسیقی محلی ، المان‌های شهری بومی، صنایع دستی و گردشگری خرید  تعریف شود . 

رئیس شورای شهر بوشهر ایجاد و حمایت از ایجاد  زیرساخت‌های گردشگری را یکی از برنامه‌های مدیریت شهری  دانست و اظهار داشت: انتظار می‌رود سند جامع گردشگری بوشهر تدوین شود که لازم است همه دستگاهها ی متولی بر اساس طرح جامع عمل کنند.

دهدار تاکید کرد: حضور گردشگران نباید فقط به نوروز منحصر شود و با توجه به شرایط آب و هوایی بوشهر در 7 ماه از سال بندر بوشهر می‌تواند پذیرای گردشگران باشد .

وی منطقه گردشگری را  لیان یکی ظرفیت‌های بسیار خوب توسعه دانست و گفت: با رایزنی صورت گرفته این منطقه گردشگری و دهکده گردشگری امید بزودی به شهرداری واگذار می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در توسعه و رونق گردشگری شهر بوشهر داشته باشد .

رئیس شورای شهر بوشهر با بیان اینکه در دنیای رقابتی امروز، شهرها در عرصه‌های مختلف سعی دارند از یکدیگر پیشی بگیرند خاطر نشان کرد: گردشگری شهری به عرصه‌ای برای رقابت شهرها تبدیل شده است، به همین سبب برندآفرینی و بازاریـابی برای مقاصد گردشگری بـیشتر رواج یافته است.

دهدار افزود:برند شهری در گردشگری، برگ برنده یک شهر در رقابت‌های اقتصادی و اجتماعی برای توسعه گردشگری محسوب می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر