جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۲۶۳
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷

فکرشهر: امام جمعه دلوار گفت: از استاندار بوشهر درخواست می کنم هرچه سریعتر نسبت به معرفی فرماندار جدید تنگستان اقدام کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با اشاره به سالروز فتح خرمشهردر عملیات بیت‌المقدس (۱۳۶۱ هـ ش) و روز مقاومت، ایثار و پیروزی اظهار داشت: سوم خرداد ماه یادآور حماسه جاودانه آزادی خرمشهر از اشغال رژیم بعث عراق و سند ایستادگی یک ملت در برابر سلطه گران است.

وی افزود: آن روزی که صدام با تحریک قدرت‌های غرب و پشتیبانی برخی کشورهای منطقه به ایران اسلامی حمله نظام کرد، نه خودش و نه احدی تصور نمی‌کرد که در کمتر از ۱۰ سال طومار زندگی‌اش در هم بپیچد و طناب دار را بر گردن خود احساس کند.

زاهددوست بیان کرد: صدامی که سرمست قدرت بود و سودای فتح چند روزه تهران را در سرداشت اما در مدت زمان کوتاهی ۴۴ کشور حامی او اعتراف کردند که ارتش صدام در برابر مقاومت نیروهای ایرانی حرفی برای گفتن ندارد. شکی نیست که این پیروزی‌های بزرگ حاصل فرهنگ و تفکر بسیجی و گفتمان مقاومت عاید ملت ایران شد.

وی با اشاره به فرمان امام به شکل‌گیری هسته‌های مقاومت، خاطرنشان کرد: در آخرین هفته بسیج در عمر پربرکت حضرت امام و  پایان جنگ ، با اینکه برخی افراد ساده اندیش گفتند ماموریت بسیج تمام شده و باید منحل شود اما در پیامی بمناسبت هفته بسیج فرمودند کار و مأموریت بسیج به پایان نرسیده است و باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است، چراکه بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، باید هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به‌وجود آورد و در مقابل شرق و غرب قاطعانه ایستاد.

امام جمعه دلوار افزود: بنابراین در دومین دهه از عمر انقلاب اسلامی، بسیج وارد حیطه جدیدی از مأموریت خود شد و آن هم گستره جهان اسلام و به‌عبارتی، عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای، «ملت‌های مسلمان عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی‌ هستند.»

وی اضافه کرد: تأکید امام راحل عظیم‌الشأن روی شکل‌گیری هسته‌های مقاومت در تمامی جهان از آن رو بود که شکل‌گیری بسیج تجربه گران‌قیمت و کارآمدی که بنام بسیج امروز در اختیار نظام جمهوری اسلامی است  این تجربه می‌تواند در بیرون مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی نیز پیش‌برنده گفتمان اسلام و انقلاب اسلامی باشد.که بحمدلله محقق شده است.

زاهددوست تاکید کرد: امروز دستگاه استکبار با دستپاچگی دارد با این عمق استراتژیک مبارزه می‌کند؛ البته به‌جایی هم نرسیده و نخواهد رسید. با تامل به تحولات منطقه در چند دهه گذشته، کارآمدی این عمق راهبردی انقلاب اسلامی را آشکار می‌سازد.

وی گفت: دقیقا همان زمانی که جریان ارتجاع وابسته به نظام سلطه در منطقه به‌دنبال آشتی با غده سرطانی صهیونیسم بود، به تاسی از گفتمان انقلاب اسلامی و تفکر بسیج گروه‌های کوچک مقاومت اسلامی تشکیل شد و راه، مسیر پایداری و مبارزه اسلامی را انتخاب کرد و چنان به بالندگی رسیدند که توانستند در جنگ‌های متعدد، تابوی شکست‌ناپذیری رژیم اشغالگر قدس در هم شکستند و رژیم صهیونیستی را زمین گیر کردند.

امام جمعه دلوار گفت: امروز جریان مقاومت همه مناسبات و طراحی‌های سلطه‌گران استکباری و اذناب آن‌ها را بر هم می‌زند. با قاطعیت می توان گفت که امروز بازیگر اصلی در میدان تحولات منطقه بسیج و تفکر بسیج است. 

وی افزود: جوانان مجاهد و شهادت‌طلب عراقی، لبنانی، سوری، پاکستانی، افغانستانی، یمنی و... با الگوگیری از این یادگار امام راحل(ره) با کم‌ترین امکانات، اما با ایمان راسخ به میدان آمده و ابتکار عمل را در دست گرفته‌اند.

زاهددوست تصریح کرد: اگر امروز فرهنگ شهادت‌طلبی در هر کوی و برزنی در جهان اسلام ساری و جاری است،نباید فراموش کنیم که حشدالشعبی در عراق، حزب‌الله، زینبیون و فاطمیون در سوریه و انصاراالله در یمن، پیروز میدان مبارزه با تکفیر و مقابله با متجاوزین، تفکر بسیج را الگوی خود قرار داده‌اند.

لزوم ترویج فرهنگ بسیجی

وی بیان کرد: آنچه جوانان مدافع حرم را از اقصی نقاط جهان اسلام برای دفاع از اسلام ناب در مقابل اسلام جعلی و آمریکایی به سوریه کشانده است، «فرهنگ و تفکر بسیجی» است که از دوران دفاع مقدس برای ما به یادگار مانده است.

وی ادامه داد: اگر امروز مردم کشور ما، در کمال نشاط و آرامش و امنیت هستند، همه می‌دانند که امنیت امروزشان را مدیون جانفشانی بسیج و بسیجیان هستند. تفکر  بسیجی است که طومار تکفیر و تروریسم را در منطقه در هم می‌پیچد، کما این‌که باید به انتظار روزی نشست که ریشه‌های فاسد صهیونیسم و سلطه مستکبران را هم بخشکاند.

امام جمعه دلوار اضافه کرد: همزمان با هفتادمین سال تشکیل رژیم جعلی اسرائیل که به «یوم النکبه» مشهور است،  با سعی صهیونیست‌ها  وعده قدیمی آمریکایی‌ها در خصوص انتقال سفارت آمریکا از شهر تل‌آویو به قدس را عملی شد؛ اقدامی که با هدفد اعلام پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

وی افزود: این اقدام  برخلاف تمام قطعنامه‌ها و سازش‌های انجام شده میان فلسطینان و صهیونیست‌ها و نشان دهنده تلاش صهیونیست‌ها و برخی کشورهای عربی خائن برای عادی‌سازی روابطشان با اسرائیل و به رسمیت شناختن این رژیم است.

زاهددوست خاطرنشان کرد: از استاندار بوشهر درخواست می کنم  هرچه سریعتر نسبت به معرفی فرماندار جدید تنگستان اقدام کنند، چرا که چند ماهی است که این شهرستان فاقد فرماندار است.

وی با بیان اینکه تأخیر بیش از این در انتخاب فرماندار به صلاح شهرستان نیست و سبب تضییع حقوق مردم است، گفت:‌ از تلاش ها و خدمات ارزشمند سرپرست فرمانداری تشکر می کنیم اما به طور کلی انتخاب سرپرست برای فرمانداری و همه ادارات برای مدت طولانی به صلاح مردم نیست، و انتظار داریم هر چه سریعتر نسبت این مهم تعیین تکلیف شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر