پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۲۶۷
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲

فکرشهر: طرح لایروبی و پاکسازی شبکه های آبیاری آبپخش دشتستان برای بهره‌مندی بیشتر از ذخیره اندک سد رئیسعلی دلواری در حال اجراست. 

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: لایروبی و پاکسازی کانال‌های آبیاری منطقه آبپخش برای تسریع و افزایش بهره وری آبیاری نخیلات این شبکه با روندی رضایت بخش در دست اجراست.

سید مهدی موسوی افزود: لایروبی با ماشین‌ها و نیروی انسانی در کانال‌های چم درواهی، بهداری، پاچیتی، چهار میخی، بنار سلیمانی، کربلایی حسینی، تله میل و کانال‌های اصلی T و  K و کلگه انجام گرفته و در سایر مناطق شبکه آبپخش نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با اشاره به تقسیم بندی شبکه آبیاری آبپخش به 12 ناحیه، بیان کرد: انجام عملیات لایروبی و پاکسازی کانال های درجه ۳ و ۴ بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است اما به علت تسریع در آبیاری نخیلات، این  شرکت لایروبی کانال‌های درجه ۳ و ۴ چم درواهی و چهاربرج را هم اجرا کرد.

موسوی یادآور شد: آبیاری نخلستان‌های  شبکه آبپخش از هفتم اردیبهشت آغاز شده و با همکاری کشاورزان، روند آبیاری تاکنون مطلوب بوده است.

وی بازسازی ابنیه های فنی و تاسیسات آبیاری و زهکشی را به علت کمبود شدید منابع آب مهم خواند و گفت: ساخت ابنیه فنی همچون پل و کالورت، سازه‌های هیدرولیکی مانند دریچه و نهربند در شبکه آبپخش به صورت گسترده انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از باغ‌داران خواست برای تسریع در روند لایروبی کانال‌ها و برنامه‌های مرتبط با آبرسانی به نخلستان‌ها، آب بهاء را به موقع بپردازند.

حدود یک میلیون اصله نخل زیر پوشش شبکه آبیاری آبپخش هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر