پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۲۷۲
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۹

فکرشهر: امام جمعه بردخون گفت: فاتحه کشاورزی مانند دریا و صیادی و برجام خوانده شده و تنها راه رفع خطر برنامه‌ریزی و مدیریت منابع آب است.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بردخون از توابع شهرستان دیر، با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت:  ماه رمضان ماه خودسازی، عبادت و نزول قرآن است که بهترین شب ها در این ماه قرار دارد و همه باید از امتیازات آن بهره ببریم.

وی با اشاره به برخی رسوم غلط در جامعه و این که از مکتب شیعه فاصله گرفته‌ایم، افزود: تشریفات و تجملات، کمر مردم را خم کرده و باید بدانیم که رفتن به تالار عروسی مقام ما را بلند نمی‌کند پس چشم و هم چشمی‌ها را فراموش کنیم تا زندان‌ها گسترش پیدا نکند.

امام جمعه بردخون با گرامی‌داشت سوم خرداد سال‌روز آزادسازی خرمشهر، تصریح کرد: این روز سند آزادی و آزادگی ملت قهرمان ایران است  و در جنگی که 44 کشور دنیا از صدام حمایت می‌کردند با پایداری و استقامت مردم و ایثار شهیدان بر دشمنان پیروز شدیم.

رکنی‌حسینی به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: خروج آمریکا ناگهانی نبود اما مسئولان به غرب خوشبین بودند و به عواقب کار فکر نکردند و با اعتماد خیالی در هنگام مذاکره هیچ تضمینی گرفته نشد.

وی اضافه کرد: اگر برای خروج آمریکا از برجام برنامه داشتند امروز شاهد هرج و مرج در بازار و اقتصاد کشور نبودیم  و قیمت دلار و کالاهای ایرانی افزایش نمی‌یافت و مواد ضروری مردم مانند دارو احتکار و نایاب نمی‌شد.

خطیب جمعه بردخون با طرح این پرسش که تاکی از آرمان‌های انقلاب و نظام عقب‌نشینی می‌کنیم؟ ادامه داد: چرا نظارتی وجود ندارد و مسئولان چشم و گوش خود را بسته‌اند اما باز به سراغ اروپایی‌ها رفته‌اند که خواسته‌های آمریکا را تکرار می‌کنند.

وی خواستار اتحاد مردم و مسئولان شد و گفت: مسئولان در این وضعیت همت کنند و با همدلی و اتحاد و حمایت مردمی دشمن را از رسیدن به اهدافش ناامید کنند و دنبال مقصر نگردند تا مانند 40 سال گذشته این بار نیز شکستی دیگر نصیب دشمن شود.

رکنی‌حسینی با اشاره به مشکلات کشاورزی منطقه، بیان کرد: به دلیل کاهش بارندگی آب چاه‌ها شور و تلخ شده و برای یافتن آب باید مسیری طولانی حفر شود که این به دلیل عدم مدیریت در مصرف آب و عدم پیش‌بینی و برنامه‌ریزی قبلی واقع شده است.

امام جمعه بردخون عدم مدیریت را برای کشاورزی بردخون فاجعه بار دانست و گفت: فاتحه کشاورزی مانند دریا و صیادی و برجام خوانده شده و تنها راه رفع خطر برنامه‌ریزی و مدیریت منابع آب است.

وی افزود: مسئولان به جای اینکه دستور پرکردن چاه ها بدهند و فرصت را برای استفاده غیراستاندارد برای چاه های مجوزدار فراهم کنند فرهنگ استفاده صحیح گسترش دهند و استفاده صحیح را به کشاورزان بیاموزند و با بهره مندی از کارشناسان خبره، کشاورزی منطقه را ساماندهی کنند.

رکنی‌حسینی از کشاورزان خواست هر آنچه در توان دارند از آب استفاده نکنند زیرا مصرف بی‌رویه آب سرمایه ملی و حق‌الناس و ظلم در حق دیگران است و استفاده بیش از حد آب از گناهان کبیره است و نسل‌های بعد ما را نمی‌بخشند.

خطیب جمعه بردخون با بیان این که برخی تا 200 هکتار زمین را به زیر کشت می‌برند، گفت: هر آنکس مجوز دارد نباید خارج از استاندارد آب مصرف کند و همه ملزم به رعایت قانون هستند زیرا نهایت بی‌عدالتی است که اینگونه رفتار شود.

وی با اشاره به این که هرج و مرج و زیاده‌خواهی دامن همه مردم را خواهد گرفت، یادآور شد: بجز کشاورزی هیچ منبع درآمدی در منطقه وجود ندارد و هر نفرحق دارد  10 تا 15 هکتار را زیر کشت ببرد و بیش از این ظلم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر