جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۲۸۸
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

فکرشهر: معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي بوشهر گفت: همزماني ماه مبارك رمضان و گرم شدن هوا، احتمال بروز بيماري‌هاي انتقالی از راه‌آب و غذا را بیشتر می‌کند.

به گزارش فکرشهر از علوم پزشکی بوشهر، دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان افزود: به ویژه احتمال شیوع بيماري‌هاي عفوني روده‌اي در مكان‌هايي كه به‌صورت دسته‌جمعي غذا تهيه و توزيع مي‌شود، افزايش مي‌يابد.

وی با تاکید بر استفاده از آب شبکه‌های آبرسانی براي پخت‌وپز، از مصرف کنندگان سالاد و سبزي‌هاي آماده، خواست دقت کنند اين محصولات پروانه ساخت وزارت بهداشت داشته باشند.

 ستفاده از نمك‌هاي بسته‌بندي يددار تصفيه‌شده که مجوز بهداشتي و علامت استاندارد دارند، جلوگيري از مصرف هرگونه رنگ غيرمجاز در توليد زولبيا و باميه، شستشو و گندزدايي مستمر براي ظروف چند بار مصرف و استفاده از ظروف یک بار مصرف گياهي داراي پروانه ساخت، از دیگر توصیه‌های دکتر خواجه‌ئیان به کسانی است که می‌خواهند میان مردم غذا توزیع کنند.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي بوشهر همچنین از مردم خواست در صورت نياز به نگهداري مواد غذايي پخته‌شده بيشتر از دو ساعت، آن را در دماي زير 4 درجه و يا بالاي 63 درجه سانتي‌گراد نگهداري کنند و مواد غذايي خام و پخته‌شده را در کنار هم در يخچال و يا سردخانه، قرار ندهند.

دکتر خواجه‌ئیان با هشدار درباره خريد مواد غذايي به‌ویژه زولبيا، باميه، پيراشکي، خرما و جگر از مراکز غيرمجاز و دست‌فروشي‌ها، گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتي در اماکن عمومي يا در صورت بروز موارد احتمالي مسموميت غذايي آن را به سامانه رسيدگي به شکايات وزارت بهداشت با شماره تماس 190 اعلام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر