پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۲۹۳
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵

فکرشهر: در ماه‌های اخیر کسبه بازار بوشهر چندین بار اعتراض خود به فعالیت دستفروشان را ابراز داشتند و حالا تلاش برای ساماندهی دست‌فروشان آغاز شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، یکی از مهمترین مطالبات بازاریان و همچنین شهروندان بوشهری، ساماندهی وضعیت دستفروشان بود و خبرگزاری مهر چندی پیش گزارشی را با موضوع «دستفروشی نفس بازاریان بوشهر را گرفت/ شناسنامه‌ دار شدن دستفروشان» منتشر کرد و در این گزارش مطالبات بازاریان و شهروندان و همچنین دستفروشان مطرح شد.

رئیس اتاق اصناف بوشهر با تاکید بر لزوم ساماندهی دست‌فروشان اظهار داشت: حفظ سیمای شهر، حراست از حقوق و ارتقاء سلامت شهروندان، حمایت از کار و کسب رسمی و نظارت قانونمند بر عرضه مواد غذایی باعث برگزاری نشستی به ریاست شهرداری بندر بوشهر شد.

مصطفی گراشی ادامه داد: در همین رابطه جلسه‌ای با حضور نمایندگان ارگان‌ها و نهادهای جهادکشاورزی، شهرداری بندر بوشهر، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف مرکز استان برای ساماندهی دستفروشان شهر بوشهر تشکیل شد.

وی افزود: اعضا با اتفاق نظر کامل بر ساماندهی دستفروشان تاکید کرده و مصوب کردند که بعد از برچیده شدن پدیده دستفروشی از سطح شهر بوشهر افراد متقاضی کار و کسب در سطح شهر به صورت دستفروشی می بایست بعد از اخذ مجوزهای بهداشتی، داشتن صلاحیت فردی، احراز بیکار بودن تحت نظارت نهادهای دولتی بتوانند مجوز دستفروشی اخذ کرده و از ابتدای خردادماه در روزهای یکشنبه و سه شنبه در محله سرتل و شهرک نیایش استقرار یافته و به کار و کسب بپردازند.

رئیس اتاق اصناف بوشهر گفت: در رابطه با کار و کسب های توزیعی غیرخوراکی نیز دستفروشان بعد از اخذ مجوزهای قانونی فعالیت می توانند از ساعت ۲۲ الی ۲۴ در خیابان لیان اقدام به دستفروشی کنند.

 در ماه‌های اخیر کسبه بازار بوشهر چندین بار اعتراض خود به فعالیت دستفروشان را ابراز داشتند و از اتاق اصناف خواسته بودند که مانع از به خطر افتادن کار و کسب رسمی و قانونی آنها شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر