شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۳۳۱
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰

فکرشهر: معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: از اول خرداد و به مدت 45 روز تا 15 تیرماه، صید هرگونه ماهی حلواسفید ممنوع بوده و نیاز است که صیادان به این وضعیت توجه کنند.

به گزارش فکرشهر، عباس آهنگرمقدم در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: وجود بیش از 900 کیلومتر مرز مشترک دریایی استان بوشهر با خلیج فارس، ظرفیت مناسبی را در اختیار صیادان بوشهری برای گرفتن روزی از دریا ایجاد کرده است.

 وی افزود: 12 هزار نفر صیاد از طریق 36 بندر صیادی در استان بوشهر اقدام به صید و صیادی و امرار معاش می‌کنند که سال گذشته موفق به صید 60 هزار تن انواع آبزیان در آب‌های ساحلی استان بوشهر شدند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: برای حفظ ذخایر آبزیان، پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور به شکل روزانه ارزیابی خود را از دریا رصد و پس از جمع‌بندی نتایج اقدام به ممنوعیت و یا آزادسازی صید از دریا برای گونه‌های خاص آبزیان از جمله ماهی و میگو می‌کنند.

وی ادامه داد: در این راستا، این پژوهشکده از روز گذشته به ادارات کل شیلات استان بوشهر و خوزستان ابلاغ کرده که از اول خرداد تا 15 تیرماه، صید هرگونه ماهی حلواسفید ممنوع بوده و نیاز است که به اطلاع صیادان رسانده شود.

آهنگرمقدم ادامه داد: بر حسب نامه ابلاغ شده توسط پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور، دلیل این وضعیت در جهت حفاظت از ماهی حلوا سفید در زمان تخم‌ریزی و ممانعت از انقراض آن عنوان شده است.

وی با اشاره به میزان صید این ماهی در طی یک دهه گذشته، عنوان کرد: بر اساس پایش‌های انجام شده، از سال 87 تا 95 در مجموع 95 تن این ماهی دارای ارزش اقتصادی بالا صید شده که بیشترین صید در سال در سال 91 با 114 تن و کمترین صید نیز در سال 94 با 50 تن بوده است.

از صید 95 تنی ماهی حلوا سفید   در سال 1395 خبر داد و خاطر نشان کرد: میزان صید ماهی حلوا سفید در سال‌های 87 تا 95،  متفاوت بوده و کمترین میزان با 50 تن مربوط به سال 94  و بیشترین میزان به مقدار 114 تن به سال‌های 90 و 91 تعلق دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر