پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۳۵۶
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۹

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: استان بوشهر از لحاظ امنیت غذایی در رده استان‌های ناسالم کشور قرار دارد.

به گزارش فکرشهر از فارس، اصغر بحرانی در نشست با مسئولان اجرایی شهرستان دشتی اظهار داشت: مخالفت ما با مواد حساس و فسادپذیر بدین علت است که تولید آن توسط چه کسانی و در چه شرایط بهداشتی انجام می‌شود.

وی افزود: کارشناسان سلامت شبکه بهداشت شهرستان به شکل مستمر بر قنادی‌ها و آش‌فروشی‌ها نظارت می‌کنند و تحت نظارت و کنترل شبکه بهداشت قرار دارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی تصریح کرد: مکان‌هایی که متأسفانه در ماه رمضان به‌ صورت پراکنده در سطح شهر خورموج وجود دارند مانند فروشندگان زولبیا، بامیه‌، کیک، نخود، باقلا و ماهی‌فروشان سیار هستند که کار برخورد با آنها را مشکل کرده است.

بحرانی عنوان کرد: فروشندگان به‌ صورت غیربهداشتی اقدام به عرضه مواد غذایی در هوای باز و گردوخاک می‌کنند که باید در هوای استاندارد نگهداری شود ولی این مسائل اصلاً رعایت نمی‌شود که می‌تواند سلامت مردم را با مشکل مواجه کند.

وی اضافه کرد: شخصی که اقدام به توزیع زولبیا، بامیه، کیک، آش، نخود و باقلا به‌ صورت غیربهداشتی با ظروف پلاستیکی می‌کنند زمینه ایجاد یک مشکل بهداشتی را در سطح شهرستان ایجاد می‌کند.

بحرانی با بیان این‌که استان بوشهر از لحاظ امنیت غذایی جزء استان‌های ناسالم کشور است، تأکید کرد: به مساجد ابلاغ شده که به‌ جای ظروف یک‌بار مصرف از ظروف چینی استفاده کنند که علاوه بر رعایت بهداشت، نقشی مهمی در صرفه‌جویی در قیمت‌ها دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی به هفته ملی بدون دخانیات اشاره کرد و گفت: شعار هفته ملی بدون دخانیات به نام قلیان سمی برای سلامت خانواده نام‌گذاری شده و از پنجم تا 11 خردادماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که بیشتر علت مرگ‌ومیر در استان بوشهر و شهرستان دشتی، بیماری‌های قلبی و عروقی با علل مختلف از جمله مصرف دخانیات است، ضروری است که مردم در این زمینه دقت بیشتری کنند.

بحرانی یادآور شد: قلیان میوه‌ای خطر سرطان‌زایی دارد و تاکنون ۶۰ نوع مواد سمی از آن استخراج‌ شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر