جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۳۸۹
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷

فکرشهر: نائب رئیس اتاق ایران و قطر با اشاره به ارتقاء روابط تجاری بوشهر با قطر گفت: بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مناسب بهترین گزینه برای ایجاد مراودات تجاری بین دو کشور قطر و ایران است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، خورشید گزدرازی  جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره  به نشست مشترک اتاق ایران و قطر در دوحه قطر با حضور جمعی از تجار و بازرگانان ایرانی و قطری اظهار داشت: وجود زیرساخت‌های مناسب بندری در بوشهر امکان انتخاب این استان برای همکاری تجارت منطقه‌ای و حمل و نقل دریایی را  تسهیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم در استفاده بهینه از فرصت ایجادشده با قطر، پیوند بخش خصوصی فعال و توانمند دو کشور برای اجرا و عملیاتی کردن تصمیم‌های کلان است.

گزدرازی با اشاره به ظرفیت بالای استان بوشهر برای تأمین مواد معدنی، غذایی و کشاورزی موردنیاز کشور قطر تصریح کرد: بازرگانان و تجار استان بوشهر برای توسعه مراودات با قطر آماده هستند.

وی با تاکید بر برقراری خطوط هوایی و دریایی منظم و مستمر بین بوشهر و قطر گفت: ایجاد خطوط منظم هوایی و دریایی بین بوشهر و قطر  می‌تواند نقش مهمی در توسعه مراودات تجاری داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهرتوسعه روابط بانکی بوشهر و قطر را یک ضرورت دانست و  بیان کرد: از دیگر موضوعاتی که باید مدنظر باشد، توسعه روابط بانکی بوشهر و قطر، کاهش فرآیند اداری صادرات به قطر، فعال‌سازی بندر ام‌السعید قطر برای تخلیه کالاهای فله و فراهم‌سازی نیروی کارگری موردنیاز برای تخلیه بار شناورهای تجاری است.

گزدارازی با تاکید بر وجود ظرفیت‌های مناسب برای ارتقاء روابط تجاری بوشهر با قطر خاطرنشان کرد: بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مناسب بهترین گزینه برای ایجاد مراودات تجاری بین دو کشور قطر و ایران است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر