پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۳۹۸
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰

فکرشهر: شاخ‌های اینستاگرامی، گربه‌ها،‌ سگ‌های دست‌آموز، بچه‌های شیرین‌زبان و دخترها و پسرهایی با بدن‌های ساخته‌شده و چهره‌های زیبا هستند؛ کسانی که می‌توانند هزاران پسند و نظر زیر پست‌هایشان بگیرند و شبکه‌ای از مخاطبان جدی داشته باشند که از آنها تاثیر می‌گیرند اما احتمالا کمی بعید به نظر می‌رسد که فکر کنیم یک زن و شوهر بازنشسته که هر دو در دهه هفتم زندگی‌شان هستند هم حالا به جمع این شاخ‌ها پیوسته‌اند!

به گزارش فکرشهر از ایسنا، مثل خیلی دیگر از چیزهای عجیب دنیا،‌ این زوج شگفت‌آور هم ژاپنی هستند؛ بن و پم. آنها ۷۲۰ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام دارند و حالا که مشهور شده‌اند قرار است به زودی خط تولید لباس و وسائل تزیینی خودشان را راه بیندازند. فرقی نمی‌کند که کجا ایستاده باشند. عکسشان ممکن است کنار دریا گرفته شده باشد یا در راه‌پله خانه‌شان یا وقتی دست به دست هم به سمت سوپرمارکت می‌روند. در هر حال، هزاران نفر هستند که با زبان‌های مختلف زیر پست‌هایشان نظر بنویسند و از آنها تعریف کنند.

این زوج که بیش از ۳۶ سال است با هم زندگی می‌کنند، هر دو در دانشگاه هنر درس خوانده‌اند. بعد از ازدواج، آقای تیوشی که با اسم دوران کودکی‌اش،‌ بم شناخته می‌شود، به کار طراحی لباس ادامه داد در حالی که همسرش تومی که پم صدایش می‌کنند در خانه ماند تا از دخترشان مراقبت کند. خودشان می‌گویند هیچ وقت نمی‌خواستند ستاره‌های اینستاگرام شوند و ماجرایشان در اینستاگرام وقتی شروع شد که دخترشان تعدادی عکس از آنها در حساب خودش منتشر کرد و با استقبال رو به رو شد. بعد تصمیم گرفتند حساب خودشان را درست کنند و از زندگی روزمره‌شان عکس بگذارند. وقتی «یاهو ژاپن» گزارشی در مورد زندگی آنها منتشر کرد، مشهورتر هم شدند و حضورشان در رسانه‌ها دائمی شد.

آنها تنها با یک گوشی آیفون معمولی، علاوه بر گرفتن عکس‌های دو تایی، از همدیگر هم عکاسی می‌کنند. عکس‌هایشان اما آنقدر با استقبال رو به رو شده است که تا به حال دو کتاب از مجموع عکس‌های اینستاگرامی‌شان منتشر کرده‌اند. خودشان به گاردین گفته‌اند با اینکه همیشه سلیقه مشابهی در لباس پوشیدن داشته‌اند اما این اینستاگرام بوده که باعث شده به لباس‌پوشیدنشان بیشتر اهمیت بدهند و هماهنگی بیشتری داشته باشند. عکس‌های بازیگوشانه‌شان از روزهای زندگی معمولی هم مزه شیرین فراغت و آسایش را دارد.

بم می‌گوید: «مساله این نیست که فقط با هم هماهنگ باشیم. ما خوشحالیم که تبدیل به ستاره‌های اینستاگرام شده‌ایم اما خودمان و همدیگر را به عنوان ستاره نمی‌بینیم. ما آدم‌های معمولی هستیم که لباس‌های ارزان و چیزهای معمولی می‌پوشیم. مساله این است که ما سعی می‌کنیم همدیگر را کامل کنیم و همین طور در هماهنگی با دنیای اطرافمان باشیم.»

این زوج ژاپنی اسم یکی از کتاب‌هایشان را گذاشته‌اند «زندگی دوم»؛ به این امید که بازنشسته‌ها بعد از پایان زندگی شغلی‌شان از فراغتی که برایشان پیش آمده استفاده کنند و زندگی دیگری را شروع کنند. بم می‌گوید: «ما حالا وقت داریم تمام کارهایی که قبلا می‌خواستیم انجام دهیم اما وقتش را نداشتیم را انجام دهیم. می‌خواهیم نشان بدهیم که زندگی بازنشستگی می‌تواند خیلی هم جالب و دوست‌داشتنی باشد بخصوص اگر کسی را داشته باشی که در کنار او از زندگی لذت ببری.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر