جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۴۳۴
شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۵

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به بحران کم‌آبی در استان گفت: اکنون ۴۳ درصد جمعیت شهری و ۶۰ درصد جمعیت روستایی استان بوشهر چار مشکل تامین آب آشامیدنی هستند.

به گزارش فکرشهر،  شاهپور رجایی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه طرح تامین آب بر اساس برنامه سازگاری با کم آبی در استان تهیه شده اظهار داشت: این طرح نقش مهمی در مدیریت مصرف آب در کاربری‌های مختلف آشامیدنی، کشاورزی، صنعت، فضای سبط و خدمات عمومی دارد.

وی، از کاهش 52 درصدی بارش باران در استان بوشهر خبر دادو بیان کرد:  منابع آبی استان بوشهر تحت تاثیر کاهش بارش باران قرار گرفته و 83 درصد منابع آب‌های سطحی کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از خالی بودن 83 درصد منبع آب سد رئیسعلی دلواری دشتستان خبر داد و بیان کرد: 17 درصد مخزن ذخیره سد رئیسعلی دلواری استان بوشهر پر است که  وضعیت تامین آب کشاوری منطقه را به مخاطره انداخته است.

رجایی با اشاره به اینکه آب اشامیدنی استان بوشهر از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویر احمد تامین می‌شود تصریح کرد: به سبب کاهش بارش باران اکنون 56 درصد این سد خالی است.

وی، با بیان اینکه آب 50 درصد آبخوان‌های استان بسیار کاهش یافته است گفت: بخش‌های زیادی از استان بوشهر با کمبود آب مواجه است به گونه‌ای که43 درصد جمعیت شهری و 63 درصد جمعیت روستایی در تابستان با کمبود آب مواجه هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر، علت این مشکل  را نوسانات در آب انتقالی از کازرون دانست و بیان کرد: راهکارهای تامین آب استان شیرین سازی آب دریا و ساخت آب شیرین‌کن است.

رجایی با اشاره به تامین اعتبار بری خرید تضمینی آب از تاسیسات آب شیرین‌کن گفت: سال قبل 51 میلیارد تومان و امسال 61 میلیارد تومان از سوی دولت برای خرید آب تضمینی در استان بوشهر تامین شده که این رقم تا سال 1404 به 480 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر