شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۴۳۷
شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۲

فکرشهر: رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با تاکید بر توجه به نوسازی و اصلاح شبکه‌های آبرسانی گفت: این شبکه‌های فرسوده بخش قابل توجهی از آب آشامیدنی استان بوشهر هدر می‌دهد که نیاز به اصلاح دارد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، محمدباقر سعادت در نشست بررسی وضعیت آب و برق استان بوشهر با حضور وزیر نیرو با بیان اینکه 90 درصد آب مصرفی استان از استان‌های دیگر تامین می‌شود اظهار داشت: 55 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از خط آبرسانی کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد، 35 درصد از خط آبرسانی کازرون و بخشی هم از منابع زیرزمینی استان و تاسیسات آب شیرین‌کن تامین می‌شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شهرستان در وضعیت نامطلوبی در تامین آب آشامیدنی قرار دارد تصریح کرد: آب آشامیدنی دشتستان از خط آبرسانی کازرون و منابع داخلی زیرزمینی این شهرستان تامین می‌شود که کفاف حل مشکلات مردم به ویژه در فصل گرما نمی‌دهد.

سعادت با بیان اینکه منابع آب دشتستان به سبب خشکسالی‌های پی در پی صدمه دیده است  تاکید کرد: منابع تامین آب دشتستان دچار افت شدید شده که اعتبارات استانی جوابگوی معضلات این حوزه نیست و لازم است بخشی از اعتبارات وزارت نیرو برای حل مشکلات آب این استان و دشتستان اختصاص یابد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با تاکید بر تامین آب آشامیدنی دشتستان از محل شیرین‌سازی آب دریا گفت: تنها راه تامین آب آشامیدنی استان بوشهر و دشتستان صدور مجوز ایجاد تاسیسات آب شیرین‌کن است  تا بتوان این معضلات حل و فصل شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس از فرسودگی شبکه‌های آبرسانی در استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: خط انتقال آب در استان بوشهر با قدمت طولانی فرسوده  است که نیاز به بازسازی و اصلاح  دارد چراکه بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی این استان که از طریق خطوط طولانی و با مشقت وارد شبکه آبرسانی می‌شود و به سبب فرسودگی هدر می‌رود.

سعادت تاکید کرد: پرت آب از شبکه‌های ابرسانی استان بوشهر به ویژه در روستاها بسیار افزایش یافته است که به صورت ضروری نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر