چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۴۷۵
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴

فکرشهر: فرماندار دشتی گفت: در چند ماه گذشته با برخی اقدامات انجام شده کارگاه‌های عبا بافی در روستاهای این شهرستان فعال و اشتغال خوبی ایجاد شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالله نادری صبح شنبه در بازدید از روستاهای اسماعیل محمودی، میته، برمصاد، کردوان علیا و چاه حسین جمال از توابع بخش کاکی که با حضور اعضای شورا، دهیار و معتمدین در مساجد این روستاها برگزار شد اظهار داشت: در گذشته عبا بافی تنها در روستای کردوان علیا بود ولی با برخی اقدامات انجام شده و برگزاری دوره های آموزشی هم اکنون در چند روستا نیز این صنعت وجود دارد و زمینه اشتغال زیادی را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه این صنعت در شهرستان دشتی حمایت و تقویت می شود، افزود: وظیفه ما مسئولین پاسخگو بودن به مردم، حضور درجمع آنها و بررسی مسائل و مشکلات از نزدیک است و دولت تدبیر و امید نیز همواره به این مسائل تاکید دارد.

نادری بیان کرد: تلاش داریم به روستای میته به عنوان روستای فاقد بیکار توجه خوبی در زمینه اعتبارات عمرانی داشته باشیم و در همین راستا ظرف مدت ۱۵ روز بنیاد مسکن برج نوری احداث و طرح هادی در روستا اجرا و در زمینه ورزش نیز بر اساس اولویت ها و شاخص ها اقدام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: دولت توجه جدی به معیشت و فضای کسب و کار مردم دارد و به همین جهت تسهیلات اشتغالزایی خوبی پرداخت می کند که در مناطق مرزی با نرخ ۴ درصد و روستاهای غیر مرزی شش درصدی است.

نادری با بیان اینکه بوستان روستای کردوان علیا دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، یادآور شد: بنیاد مسکن در سال جاری نسبت به تکمیل این بوستان اقدام و اداره برق نیز ۵۰ درصد پایه‌های فرسوده روستا نوسازی و تعویض کند.

وی یادآور شد: برای اجرای طرح هادی در روستای چاه حسین جمال نیز سه هزار متر مربع قیر رایگان توسط بیناد مسکن در اختیار دهیاری قرار خواهد گرفت و توسعه شبکه آب روستا انجام خواهد شد.

نادری در خصوص عمران و آبادی روستای اسماعیل محمودی نیز گفت: در این مدت اقدامات خوبی شروع شده و برای اجرای طرح هادی ۳۰۰ متر مربع قیر رایگان در اختیار دهیاری قرار خواهد گرفت و تلاش داریم بخشی از جاده آنتنی روستا تا پایان سال انجام شود.

فرماندار دشتی گفت: در حوزه اقتصادی مردم نیز باید مشارکت داشته باشند و دولت به تنهایی نمی تواند موفق باشد و ما در سطح شهرستان نیز در جهت تشویق سرمایه گذاران با پیگیری های به عمل آمده قیمت زمین در شهرک صنعتی از ۳۰ هزار تومان به ۱۷ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر