جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۴۷۷
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵

فکرشهر: رئیس اداره شیلات شهرستان دیربا اشاره به ساخت اسکله خورخان بردخون گفت: این اسکله با اعتبارات وزارت نفت ساخته می‌شود و تاکنون ۵۵ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم،  یکی از مهم‌ترین ظرفیت منطقه بردخون صید و صیادی است به‌گونه‌ای که زندگی، شغل و معیشت مردم این منطقه با دریا به ویژه صید و صیادی گره خورده است.

ساخت اسکله  خورخان در بردخون  شهرستان دیر یکی از مطالبات مهم  مردم و صیادان است که این مهم در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.

رئیس شیلات شهرستان دیّر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرستان دیر با تأکید بر این که یکی از مطالبات مهم مردم بردخون ساخت بندر صیادی و اسکله خورخان است،اظهار داشت:عملیات اجرایی اسکله خورخان بردخون دیر، خرداد 94 آغاز شد و طبق برنامه باید در مدت سه سال ساخته شود.

عقیل امینی پیشرفت این پروژه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم اسکله خورخان در زمان مقرر به بهره برداری برسد و انتظار چندین ساله مردم و صیادان منطقه یردخون محقق شود.

وی به مشخصات فنی اسکله خورخان دیر پرداخت و با اشاره به طول 145 متری موج شکن اسکله بیان کرد: مسیر دسترسی اسکله صیادی خورخان دیر به طول 140 متر و مساحت اسکله شناور برای پهلوگیری قایق‌های صیادی 750 متر مربع است.

رئیس شیلات شهرستان دیر با اشاره به پسکرانه اسکله صیادی خورخان خاطر نشان کرد: این پسکرانه برای ساخت تاسیسات پشتیبانی اسکله، ساختمان اداری و سرویس‌های بهداشتی و سایبان برای تخلیه صید، و انبار نگه‌داری تجهیزات  تخصیص یافته است.

امینی از تخصیص 55 میلیارد ریال برای اجرای اسکله خورخان دیر خبر داد و تصریح کرد: اسکله صیادی خورخان بردخون دیر با اعتبارات وزارت نفت و شیلات استان بوشهر ساخته می‌شود که برای اجرای آن تاکنون 55  میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با تاکید بر تسریع تکمیل این پروژه تصریح کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی اسکله صیادی خورخان بردخون دیر تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

رئیس شیلات شهرستان دیر با اشاره به وجودبیش از 73 فروند قایق صیادی در بردخون افزود: با تکمیل پروژه اسکله صیادی خورخان، یکی از مطالبات مردم بردخون در ایجاد زیرساخت‌های معیشتی تامین می‌شود.

امینی بیان کرد: عملیات شمع‌کوبی اسکله خورخان بردخون تا هفته دولت امسال تکمیل و افتتاح می‌شود.

وی با بیان این که تأسیسات بندری اسکله خورخانه بعد از آماده‌سازی فاز نخست اسکله احداث می‌شود، افزود: فاز دوم و ادامه تکمیل اسکله با توجه به این که با شرایط جوی ارتباط زیادی ندارد سریع‌تر انجام می‌شود و در این زمینه مشکلی ایجاد نمی‌شود.

رئیس شیلات شهرستان دیر به مشکلات صیادان پرداخت و افزود: قایق‌های صیادی مستقر در منطقه خورخان در موقع جزر برای رفتن به دریا و موقع تخلیه محصول صید شده خود دچار مشکلات زیاد هستند.

امینی از فعالیت بیش از 400 صیاد در بردخون خبرداد و خاطر نشان کرد: اکنون 73 قایق صیادی و بیش از 20 قایق تفریحی در این بندر فعالیت دارند،که با تکمیل پروژه اسکله صیادی خورخان، 8 تا 10 لنج صیادی می‌توانند در مواقع اضطراری پهلو بگیرند.

رئیس شیلات دیر با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز ساخت اسکله خورخان را شیلات استان بوشهر و وزارت نفت تامین می‌کنند افزود: وزارت نفت مشکلی برای اختصاص اعتبار نداشته و شیلات هم تلاش می‌‎کند مبلغ مورد نظر را به موقع اختصاص دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر