جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۴۸۱
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰

فکرشهر: فرماندهی انتظامی شهرستان دشتستان در خصوص بانکداری الکترونیکی اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش فکرشهر، در این اطلاعیه آمده:

دستگاه هاي خود پرداز(ATM) به عنوان يکي از گزينه هاي اصلي براي انجام اعمال مجرمانه و کلاهبرداري از شهروندان می باشد. فرد کلاهبردار با استفاده از تماس تلفنی، ارسال پیامک های وسوسه انگیز ، چرب زباني، سخنان تحريک آميز و مهندسي اجتماعي (مثلا برنده شدن در مسابقه) افراد را فريب داده و به بهانه هاي مختلف آنان را پاي دستگاه خودپرداز کشانده و با ترفندهاي خاص حساب بانکی افراد را تخلیه می کنند که ضرورت دارد شهروندان عزیز در صورت تماس و یا ارسال اینگونه پیامک ها، به جهت جلوگیری از وسوسه، بلافاصله این پیام ها را از تلفن همراه پاک نمایند ضمنا بایستی بدانید که جهت واريز وجه به حساب شما ،صرف داشتن شماره کارت  کافی است و  احتياجي به مراجعه به دستگاه ATM نيست.

در شگرد دیگر کلاهبرداران با  درج آگهی تبلیغاتی( مثلا فروش مبلمان) در برنامه هایی مانند دیوار،شیپور و .... قربانیان را با روشهایی خاص وادار به پرداخت مبلغی بعنوان ودیعه کالا نموده و سپس علاوه بر حذف آگهی در سایت، تلفن خود را از دسترس خارج نموده و دیگر جوابگو مالباخته نمی باشد.پس بایستی بدانید  در فضای مجازی به کسی نمی توان اعتماد کرد.

در شگرد دیگر کلاهبردار با استفاده از سهل انگاری افراد (مثلا استفاده از صفحات جعلی اینترنتی) اطلاعات حساب افراد شامل رمز دوم ،شماره کارت و...  را به دست آورده و بلافاصله اقدام به برداشت اینترنتی از حساب افراد می نمایند.
پس بایستی در خریدهای اینترنتی از فروشگاههای اینترنتی مجاز که دارای نماد الکترونیکی معتبر می باشند خرید نمود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر