جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ پنجمین سال «فرماندار خندان» در دشتستان (2)
فکرشهر: ارسلان زارع، دکترای مدیریت اقتصاد با دو فوق لیسانس حقوق خصوصی و مدیریت دولتی و با پیش زمینه سیاسی «اصلاحات»، سوم اسفندماه سال 1392 به عنوان نخستین فرماندار دولت یازدهم ـ تدبیر و امید ـ در استان بوشهر، در بزرگ ترین شهرستان این استان، معرفی شد تا پس از فرمانداران ضعیف دولت های نهم و دهم، مردم دشتستان به بهبود امور و اصلاح وضعیت، امیدوار شوند. «فکرشهر» در فروردین ماه 93 و تنها یک ماه پس از معرفی زارع در سمت فرمانداری دشتستان، ضمن گرفتن برخی نظرات صاحب نظران و فرهیختگان، با خود او نیز به گفت و گو نشست تا از برنامه ها، قول ها و وعده های وی و دولت متبوعش، مردم دشتستان را نیز مطلع کند. در همین راستا، گفت و گو و نظرخواهی در سال 94، 95 و 96 نیز تکرار شد تا هر سال، عملکرد ارسلان زارع در دشتستان، رصد شده باشد. زارع که در دشتستان، به «فرماندار همیشه خندان» معروف است، معتقد است: «یک دوره مدیریتی کامل و خوب برای یک فرماندار در هر شهرستانی، حداقل ۳ و حداکثر ۵ سال است». وی که این را در گفت و گوی مفصل سال قبل خود با «فکرشهر» نیز تاکید کرده است، با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 و در حالی که دولت یازدهم، جای خود را به دولت دوازدهم داد و تقریبا همه فرمانداران استان بوشهر نیز جابجا شده یا تغییر کردند، در دشتستان پایدار ماند تا به پنجمین سال حضورش در این شهرستان برسد، حضوری که به نظر می رسد حداقل تا هفته دولت سال 97، ادامه داشته باشد. امسال نیز، «فکرشهر» طبق روال سال های قبل و برای بررسی عملکرد فرماندار دشتستان و رصد فعالیت های وی، به سراغ برخی از فعالین اجتماعی و سیاسی و صاحب نظران شهرستان رفت و از آن ها پرسید: «عملکرد 4 ساله فرماندار دشتستان را چگونه ارزیابی می کنید؟»؛ با ذکر این نکته که امسال، به دلیل ورود به پنجمین سال فرمانداری زارع در دشتستان و رسیدن به روزهای پایانی عمر مفید مدیریت وی در این شهرستان ـ طبق گفته خود زارع ـ گفت و گو با فرماندار انجام نشد و تنها عملکرد 4 ساله مورد بررسی برخی صاحب نظران قرار گرفت.
کد خبر: ۴۳۴۸۵
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۷

فکرشهر: محمد پارسا*: بنده جناب دکتر زارع را اول به عنوان یک شخصیت علمی ـ فرهنگی می شناسم و می دانم که وجه بسیار خوب و متمایزی دارد. شخصیت فرهنگی و علمی ایشان بسیار ارزشمند است.

همچنین بنده عملکرد ایشان را در این مدتی که دشتستان بوده اند، مثبت ارزیابی می کنم چرا که کارهای خوبی صورت گرفته است. به طور مثال، جناب دکتر زارع، در جذب اعتبارات و به کار گیری آن اعتبارات خوب عمل کرده است. متاسفانه در شرایطی که کل کشور، وضعیت نامناسبی در بحث درآمدها دارد و در حال حاضر بهای نفت بشکه ای 35 دلار است، در حالی که در گذشته 110 دلار بود، مسلم است که اعتباری که به شهرستان تخصیص داده می شود، اعتبار بسیار خوب و مطلوبی نمی تواند باشد؛ با این حال ایشان در جذب و تخصیص اعتبارات کوشا بوده اند و توانسته اند اعتبارات خوبی را جذب کنند و بعضی مواقع کارهای خوبی هم صورت داده اند.

بنده یکی از این کارهایی را که برایم بسیار حائز اهمیت است، اصلاح ورودی شهر برازجان از طرف شیراز می دانم. اهمیتش هم به این خاطر است که با جان مردم ارتباط دارد. البته متاسفانه پیشرفت کار، پیشرفت خوبی نیست و لاک پشتی است؛ ولی با این همه حال، این که اعتباری جذب شده و تخصیص یافته و کار آغاز شده و کار دارد اجرا می شود، اقدام خوبی است. 

یکی از اقدامات دیگر، به نظرم تعامل خوبی است که جناب دکتر با آموزش و پرورش داشته است. ایشان موفق شده سطح کمی و کیفی را در آموزش و پرورش، با بهای لازم دادن به این حوزه، ارتقا دهد. در حوزه اجتماعی و سیاسی هم عملکرد جناب زارع، مطلوب بوده؛ تعامل با گروه های مختلف خوب بوده و انتخابات خوبی برگزار کردند.

اقدامات دیگری هم صورت گرفته که در آن نماینده محترم دشتستان در مجلس هم تاثیر گذار بوده است. 

بنده در کل، عملکرد جناب زارع را مثبت ارزیابی می کنم ولی عالی نبوده؛ در واقع برخی جاها می توانست بهتر از این هم باشد؛ به طور مثال، یک جاهایی انتظار و توقع بیشتر بوده؛ به کار گیری نیروهای کارآمد تر در پست های مدیریتی بخش ها و مناطق می توانست بهتر از این ها باشد، ولی یک جاهایی موانع و سدهایی هم بوده که مانع دست یابی به خواسته های مطلوب شده است.

*فعال سیاسی

نظرات بینندگان
دشتستانی
|
-
|
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
غملکردزارع  فرماندارراقبول نداریم فرمانداربایدبومی باشدنخودرابومی بداند یکی ازمهم تریم خواسته های مردم دشتستان اتصال به راه آهن وایجادایستگاه ان دربرازجان بودکه هیچ تلاشی  ازجانب فرماندارونماینده وامام جمعه صورت  نگرفت این ظلمی بودکه آقایان به مردم دشتستان کردنند
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر