جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۴۹۸
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۳

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان گفت: سه هکتار از مزارع تنگستان در روستاهای سمل و گلنگون به کشت پائیزه چغندر قند اختصاص داده شده که انتظار می‌رود در پایان فصل کشت، داشت و برداشت بیش از 200 تن محصول انجام شود.

به گزارش فکرشهر از فارس، اردشیر علایی اظهار داشت: در آبان ماه سال گذشت، سه هکتار از مزارع تنگستان در روستاهای سمل و گلنگون به کشت پائیزه چغندر قند اختصاص داده شد که انتظار می‌رود در پایان فصل کشت، داشت و برداشت بیش از 200 تن محصول انجام شود.

وی افزود: محصول چغندرقند در سه نوع در مزارع کشت شده که با بررسی و آزمایش‌هایی که در چند مرحله انجام شد، مشخص گردید که این محصول دارای عیار بالای از قند است.

مدیر جهاد کشاورزی تنگستان تصریح کرد: کشت این محصول  توسط کارشناسان استان بوشهر و شهرستان تنگستان و با هماهنگی مؤسسه چغندر قند وزارت خانه جهاد کشاورزی انجام شده و پس از بررسیه‌های نهایی، زمین‌های شهرستان تنگستان مستعد کشت چغندر قند هستند.

علایی یادآور شد: در راستای تشویق و ترغیب  هر چه بیشتر کشاورزان جهت کشت این محصول دستگاه‌های کاشت، داشت و برداشت دانه چغندر قند با تسهیلات کم‌بهره در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیریت جهاد کشاورزی تنگستان گفت : به علت عدم وجود کارخانه بازآوری قند از محصول چغندرقند در استان بوشهر، قرارداد با کارخانه عمل‌آوری این محصول در شهرستان مردودشت منعقد شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر