چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس:
فکرشهر: وی خطاب به رئیس جمهور، هیات دولت اظهار کرد: نام بوشهر برای شما به خوبی آشنا است چرا که چرخ اقتصادتان با وجود بوشهر می چرخد اما با کمال تاسف چرخ اقتصاد و معیشت مردم در بوشهر متوقف است...
کد خبر: ۴۳۵۱۸
سه‌شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۱

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: چرا کسی فریاد مردم بوشهر را نمی‌شنود؟

عبدالحمید خدری در نشست علنی روز یکشنبه 6 خردادماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: انقلاب اسلامی ایران بر سر پیچ بزرگ تاریخی و در آستانه یک آزمون بزرگ است؛ دشمنان دیرینه این ملت دندان تیز کرده و به کمین نشسته‌ است و  شرط عبور از این مرحله تنها براساس یک اصل یعنی اتحاد راستین تمام ارکان کشور است.

به گزارش فکرشهر از خانه ملت، نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: باید نصایح مقام معظم رهبری را در نظر بگیریم و اگر توان حل بحران های موجود را نداریم بحران جدیدی نسازیم.

عضو کمیسون انرژی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس جمهور تازه کار آمریکا عرف بین المللی را نمی شناسد و معنای تعهدات چند جانبه را درک نمی کند و نمی داند قطعنامه شورای امنیت به چه معناست؛ دولت آمریکا  مذاکره و راه حل دپیلماسی را بی اعتبار کرد و نشان داد آمریکا حتی به مفاد قراردادی که خود نیز یک طرف آن بود پایبند نیست؛ پاسخ سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر برای بشریت مهم است که چه کسی بزرگ ترین زرادخانه هسته ای دنیار را دارد؟

وی ادامه داد: چه کسی هواپیمای مسافربری ایران را سرنگون کرد و سکوهای نفتی ایران را مورد هدف مستقیم قرار داد؟ چه کسی اولین بمب اتم را بر سر مردم بی گناه ژاپن فرود آورد؟ پدیدآورنده گروهک های تکفیری داعشی چه کسانی هستند؟ عدم پایبندی و عهدشکنی در رابطه با قراردادهای بین المللی چه کسانی هستند؛ بنابراین ادعای سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر در دفاع از حقوق بشر ادعایی واهی و باطل است.

خدری خطاب به دولتمردان گفت: در برابر زیاده خواهی های آمریکا مقتدرانه بایستید؛ این مهم نیازمند به کارگیری عقل سیاسی است.

وی تاکید کرد: اگرچه مردم بزرگ ایران شرایط بی ثباتی بازار، افت ارزش پول ملی و تلاطم در بازار ارز و طلا، رکود اقتصادی و کمبود سرمایه گذاری، وضعیت نابسامان اقتصادی را تحمل می کنند اما تحمل اینکه سرمایه های این مملکت توسط برخی به ظاهر دولتمرد به چپاول رود و فساد و تبعیض در جامعه نهادینه شود را ندارند؛ ما خواستار برخورد قاطع نه در شعار بلکه در عمل با مفسدان اقتصادی هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود بوشهر گفت: آقای رئیس جمهور چرا کسی فریاد ما را نمی شنود؛ استان بوشهر با آن سابقه درخشان مبارزه و مرزداری و با دریایی از ثروت های خدادادی امروزه در سایه کم توجهی ها و کم لطفی ها از قطار توسعه جامعه جا مانده است.

خدری خاطرنشان کرد: با هر معیاری که بسنجیم در حق این نگهبانان امین خلیج فارس کوتاهی شده است شاید بد نباشد که به ریاست جمهور به عنوان پاسدار قانون اساسی کشور اصل 28 این میثاق نامه ملی را یادآور شوم؛ از تامین شغل براساس خواست و تمایل افراد که بگذریم همین مشاغل پرزحمت و کم درآمد هم گاه و بی گاه به خطر می افتد تا جایی که امروز ملوانان ما در دوام همین مقدار اندک نیز در بیم و امید به سر می برند.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی اندکی به عقب برگردید و مناظره های خود را مرور کنید، صحبت هایتان را در مراسم تنفیذ و تحلیف را مبنی بر فقرزدایی مطلق به یادآورید؛ اجازه ندهید دولت شما با تصمیمات غلط که منشأ آن گزارش های خلاف واقع است خاطر مرزنشینان را مکدر کند.

وی خطاب به رئیس جمهور، هیات دولت اظهار کرد: نام بوشهر برای شما به خوبی آشنا است چرا که چرخ اقتصادتان با وجود بوشهر می چرخد اما با کمال تاسف چرخ اقتصاد و معیشت مردم در بوشهر متوقف است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه مردم استان بوشهر قانع هستند اما قناعت هم حد و اندازه ای دارد، از سعه صدر و صبوری مردم بوشهر سوءاستفاده نکنید؛ چه زمانی قرار است صدای مردم شنیده شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان بوشهر از شمال تا جنوب دردمندند و وقتی می بینند که با چراغ سبز مدیران غیربومی نیروی کار خارج از استان فوج فوج وارد شهر می شود و همین اندک فرصت های کار را هم اشغال می کنند در حالیکه هر روز بر خیل جوانان تحصیل کرده و بیکار افزوده تر می شود دردشان مضاعف تر می شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: توهین بی شرمانه استادنمای دانشگاه زاهدان به قوم شریف بلوچ را شدیدا محکوم می کنم از دستگاه قضایی تقاضا دارم با این هتاک که ساحت مقدس دانشگاه را آلوده کرده شدیدا برخورد کند. مردم سیستان و بلوچستان با وجود محکومیت ها و دشواری های فراوان همچنان طبع بلند و روح خود را حفظ کرده اند. تمام اقوام و مذاهب ایران اعضای یک پیکرند و هرکس که بر طبل تفرقه بکوبد از ما نیست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر