سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۶۱۴
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتی گفت: استفاده از کودهای مرغی در مزارع کشاورزی شهرستان دشتی ممنوع است و با استفاده‌کنندگان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از فارس، عبدالله نادری در جلسه کارگروه بخش کشاورزی شهرستان دشتی اظهار داشت: استفاده کشاورزان از کود مرغی فله‌ای در مزارع کشاورزی سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

وی با اعلام این که جهادکشاورزی و شبکه بهداشت و درمان، کشاورزان را توجیه کنند تا از کودهای مرغی در مزارع به‌ ویژه حاشیه شهرها استفاده نکنند، افزود: بوی این کودها آن قدر زیاد است که آسایش و آرامش را از خانواده‌ها ربوده و باعث تولید مگس‌ها می‌شوند.

فرماندار شهرستان دشتی با بیان این‌که در سال 1396 بیش از 48 تن کودمرغی فله غیربهداشتی در دشتی توقیف‌ شده است، گفت: استفاده از کودهای مرغی در مزارع کشاورزی شهرستان دشتی ممنوع است و با استفاده‌کنندگان برخورد جدی می‌شود.

وی با بیان این‌که کیفیت محصولات کشاورزی می‌تواند به ارزآوری برای کشور و افزایش درآمد کشاورزان منجر شود، افزود: جهاد کشاورزی برای بالابردن کیفیت محصولات کشاورزی تلاش کنند و این نیاز به نظارت و برنامه‌ریزی است.

نادری بیان کرد: در محافل گفته می‌شود درگ ذشته محصول هندوانه، گوجه و خربزه در شهرستان بهترین کیفیت داشته و امروزه با استفاده از سموم در محصولات کشاورزی باعث نگرانی‌هایی برای مردم شده است و چنانچه این روند ادامه یابد بی‌اعتمادی در پی خواهد داشت.

وی افزود: یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی جهت رعایت الگوی کشت و کشت‌های جایگزین،  آموزش به کشاورزان است تا بتوانند تولیداتی اقتصادمحور داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر