شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ پنجمین سال «فرماندار خندان» در دشتستان (5)
فکرشهر: ارسلان زارع، دکترای مدیریت اقتصاد با دو فوق لیسانس حقوق خصوصی و مدیریت دولتی و با پیش زمینه سیاسی «اصلاحات»، سوم اسفندماه سال 1392 به عنوان نخستین فرماندار دولت یازدهم ـ تدبیر و امید ـ در استان بوشهر، در بزرگ ترین شهرستان این استان، معرفی شد تا پس از فرمانداران ضعیف دولت های نهم و دهم، مردم دشتستان به بهبود امور و اصلاح وضعیت، امیدوار شوند. «فکرشهر» در فروردین ماه 93 و تنها یک ماه پس از معرفی زارع در سمت فرمانداری دشتستان، ضمن گرفتن برخی نظرات صاحب نظران و فرهیختگان، با خود او نیز به گفت و گو نشست تا از برنامه ها، قول ها و وعده های وی و دولت متبوعش، مردم دشتستان را نیز مطلع کند. در همین راستا، گفت و گو و نظرخواهی در سال 94، 95 و 96 نیز تکرار شد تا هر سال، عملکرد ارسلان زارع در دشتستان، رصد شده باشد. زارع که در دشتستان، به «فرماندار همیشه خندان» معروف است، معتقد است: «یک دوره مدیریتی کامل و خوب برای یک فرماندار در هر شهرستانی، حداقل ۳ و حداکثر ۵ سال است». وی که این را در گفت و گوی مفصل سال قبل خود با «فکرشهر» نیز تاکید کرده است، با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 و در حالی که دولت یازدهم، جای خود را به دولت دوازدهم داد و تقریبا همه فرمانداران استان بوشهر نیز جابجا شده یا تغییر کردند، در دشتستان پایدار ماند تا به پنجمین سال حضورش در این شهرستان برسد، حضوری که به نظر می رسد حداقل تا هفته دولت سال 97، ادامه داشته باشد. امسال نیز، «فکرشهر» طبق روال سال های قبل و برای بررسی عملکرد فرماندار دشتستان و رصد فعالیت های وی، به سراغ برخی از فعالین اجتماعی و سیاسی و صاحب نظران شهرستان رفت و از آن ها پرسید: «عملکرد 4 ساله فرماندار دشتستان را چگونه ارزیابی می کنید؟»؛ با ذکر این نکته که امسال، به دلیل ورود به پنجمین سال فرمانداری زارع در دشتستان و رسیدن به روزهای پایانی عمر مفید مدیریت وی در این شهرستان ـ طبق گفته خود زارع ـ گفت و گو با فرماندار انجام نشد و تنها عملکرد 4 ساله مورد بررسی برخی صاحب نظران قرار گرفت.
کد خبر: ۴۳۶۱۸
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۸

فکرشهر ـ اسد بهادری*: من در مجموع عملکرد جناب فرماندار، دکتر زارع را مثبت ارزیابی می کنم؛ به این دلیل که ایشان فرماندار دولتی است که دولت اصلاحات نیست؛ در حالی که ما دیدگاه اصلاحی و دموکراتیک داریم و توقعمان این است که آقای زارع در مسیری که ما دوست داریم حرکت کند، ولی آن محدودیت هایی که در این دولت دارد، شاید به ایشان اجازه نمی دهد که آن اندیشه سیاسی را که خودش دارد، پیاده کند.

اعتقاد و باور من این است که ایشان در مجموع، آدم فعالی بوده و در جاهایی خاص، بودجه خوبی هم برای شهرستان گرفته است؛ البته آن حقی که باید به ما به عنوان شهرستان دشتستان، بر اساس شاخص های جمعیتی و وسعت، تعلق گیرد را نادیده می گیرند و در توزیع اعتبارات، شاید بعضی مواقع نه جمعیت دشتستان لحاظ می شود و نه وسعت شهرستان ما؛ اما در مجموع عملکرد جناب زارع را خوب می بینم.

ایشان در بحث آموزش و اعتباراتی که برای این بخش کسب کرده اند و برخی کارهای عمرانی مثل تزریق اعتبار به شهرداری ها، خوب عمل کرده است و به نظرم نقطه مثبتشان این است که خوب توانسته اند با دستگاه های اجرایی تعامل برقرار کنند.

*فعال سیاسی

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر