پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۶۵۸
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۲

فکرشهر: جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با حضور جمعی از مسئولان و خیران در مصلی نماز جمعه دیر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، فرماندار شهرستان دیر صبح جمعه در این آیین گفت: پنج نفر از اهالی شهرستان دیر با جرائم غیرعمد در زندان به سر می‌برند که نیازمند دستان سخاوتنمد خیرین برای رهایی از بند هستند.

حمزه اعتماد با بیان اینکه آزادی این افراد نه تنها شادی خانواده‌های آنان را درپی خواهد داشت بلکه از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد، افزود: در شهرستان دیر، پنج زندانی جرائم غیرعمد با مبلغی حدود ۱۰ میلیارد ریال وجود دارد که اغلب آنها به دلیل بدهی مهریه و نفقه در زندان به سر می‌برند که نیازمند توجه خیرین هستند.

وی با بیان اینکه در جشن گلریزان امسال مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال جمع آوری شد و جمع آوری کمک‌های نقدی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: تعامل با خیرین و اعتمادسازی و جلب اعتماد آنها در جذب کمک‌ها بسیار موثر خواهد بود.

فرماندار شهرستان دیر با دعوت از مردم برای شرکت در این کار خداپسندانه، گفت: همواره تعدادی از همشهریان به علت عدم بضاعت در پرداخت دیون خود در زمینه های دیه و مهریه و… در زندان بسر می‌برند که علاوه بر خود زندانی، خانواده وی هم در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند که برگزاری جشن‌های گلریزان سبب آزادی تعداد زیادی از زندانیان خواهد شد.

اعتماد افزود: جذب کمک های خیرین و عموم مردم برای آزاد سازی محکومان جرایم غیرعمد و بازگرداندن آنها به آغوش گرم خانواده از اهداف برگزاری جشن گلریزان است که تا کنون در این راستا نقش موثری ایفا کرده است.

کاهش آسیب‌ها با آزادی زندانیان

رئیس دادگستری شهرستان دیر نیز در این آینن گفت: برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی همه باید همکاری کنیم و دستگاه قضایی به تنهایی قادر به انجام این کار نیست.

عیسی نوشاد با بیان اینکه عده ای از همشهریان ما ناخواسته به زندان افتاده اند که این موضوع برای جامعه پیامدهای بدی در پی خواهد داشت، اظهار داشت:آزادی یک زندانی آزادی یک فرد نیست بلکه آزادی یک خانواده و حتی یک جامعه است.

نوشاد با بیان اینکه کمک به آزادی این زندانیان جرائم غیرعمد می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک شایانی کند، تصریح کرد: ستاد دیه به افرادی کمک می کند که جرائمی شامل دیه تصادفات، مهریه و نفقه و چک های بلامحل غیر کلاهبرداری مرتکب شده باشند.

رئیس دادگستری شهرستان دیر گفت: اشتغال و حمایت از زندانیان پس از آزادی از بازگشت مجدد آنها به زندان جلوگیری می کند.

نوشاد اظهار داشت: رسانه ها با اطلاع رسانی می توانند ستاد دیه را در پیشبرد اهداف خود کمک کنند و زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم را در این امر خیرخواهانه را فراهم کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر