چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۶۵۹
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۵

فکرشهر: پیکر مادر شهید غلامحسین توسلی یکی از شهدای نبرد مستقیم با امریکا در خلیج فارس، پس از تشییع در کنار فرزند شهیدش در روستای بُحِیری شهرستان دشتی به خاک سپرده شد.

بدری قائدی مادر شهید توسلی در سن 80 سالگی چهارشنبه 9 خرداد مصادف با چهاردهم ماه مبارک رمضان براثر سکته مغزی دار فانی را وداع گفت و بعدازظهر پنجشنبه 10 خرداد همزمان با 15 ماه مبارک رمضان به خاک سپرده شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، در حاشیه مراسم خاکسپاری این مادر شهید، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه، گفت: همه مدیون مادران معزز شهدا هستیم؛ مادرانی که جوانان برومندی را در دامن خود پرورش دادند که دل از خانه و خانواده بریدند و در مقابل دشمن تا دندان ‌مسلح سینه سپر کردند و باعث شدند ما امروز باافتخار راه انقلاب را ادامه دهیم.

ناوسالاریکم رمضان زیراهی افزود: شهید غلامحسین توسلی و همرزمانش نادر مهدوی، بیژن گرد، خداداد آبسالان، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، مهدی محمدیها در 16 مهر 1366، حماسه‌ای در خلیج‌فارس آفریدند که ابهت امریکا که خود را ابرقدرت می‌دانست، در خلیج‌فارس غرق شد.

بردار شهید نادر مهدوی نیز که برادر شهیدش همرزم شهید متوسلی بوده است، گفت: مادر شهید توسلی در عمر بابرکت خود، به صبر، اخلاق نیکو و مهربانی در بین مردم زبانزد بود و پس از گذشت 30 سال از شهادت فرزندش هیچ‌وقت کسی او را غمگین ندید و همیشه شاکر درگاه خدا بود.

روستای بحیری در 6 کیلومتری جنوب خورموج مرکز شهرستان دشتی قرار دارد و مزار شهید نادر مهدوی یکی دیگر از شهدای حماسه خلیج فارس و شهید میربهزاد شهریاری از شهدای حادثه هفتم تیر 1360 نیز در این روستا قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر