چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۷۰۳
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

فکرشهر: معاون عمرانی استاندار بوشهر از الزام شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان برای قطع فوری آبیاری فضای سبز توسط آب شرب خبر داد.

به گزارش فکرشهر، مهرداد ستوده اظهار داشت: در سال جاری با عنایت به کاهش شدید بارندگی در سطح کشور و بویژه مناطق جنوبی کشور، به تبع آن استان بوشهر نیز به شدت تحت تاثیر پدیده کم آبی و خشکسالی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در این راستا با توجه به تلاش‌های به عمل آمده در راستای تامین منابع آب پایدار تاکنون دو واحد آب‌شیرین‌کن در سطح استان راه‌اندازی شده با حجم تولید ۲۰ هزار مترمکعب و تعداد ۳ واحد آب‌شیرین‌کن با ظرفیت ۷۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در روز نیز در دستور کار قرار دارد که انتظار می‌رود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

تفکیک آب فضای سبز و آب شرب

معاون عمرانی استاندار بوشهر به مهر گفت: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته و با توجه به حجم و میزان مصرف پیش‌بینی شده و فرا رسیدن فصل گرم سال و بالا رفتن میزان مصرف آب، لازم است در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود تا با مشکلات کمتری مواجه شویم.

ستوده تصریح کرد: تفکیک آب فضای سبز و آب شرب در دستور کار مدیریت استان قرار دارد و اقدامات خیلی خوبی صورت گرفته و ما به آن به عنوان یک مساله کلان نگاه می‌کنیم و از شهرداران و دهیاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم با تمام توان و ظرفیت برای تحقق این مهم اهتمام ورزند.

وی تاکید کرد: تمام شهرداری‌های تابعه استان به هیچ وجه از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده نکنند و ما بدون تردید کنترل‌ها و نظارت‌های لازم را به عمل می‌آوریم و با کسانی که توجه و مواظبت لازم را به عمل نیاورند برخورد قانونی می‌شود.

با کم‌آبی مواجه هستیم

معاون عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: از تمام مدیران ادارات و سازمان‌ها و نهادها که دارای فضای سبز هستند موکدا خواسته می‌شود که از آب شرب برای آبیاری فضای سبز به هیچ عنوان استفاده نکنند.

ستوده گفت: در ارتباط با مصرف آب در محدوده روستایی نیز تاکید می‌کنم که عزیزان ما در روستاها و دهیاری‌ها در این ارتباط دقت و مواظبت و کنترل لازم را داشته باشند.

وی با یادآوری این نکته که با کم‌آبی مواجه هستیم افزود: بدون شک گذر از این مرحله با همکاری شهرداران و دهیاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهروندان و رعایت میزان مصرف بهینه و صرفه‌جویی به راحتی امکان‌پذیر است و این مهم به نحو مطلوب قابل مدیریت است.

ستوده خاطرنشان کرد: از مردم عزیز استان خواهش می‌کنم با صرفه جویی در مصرف آب، خادمان خود در مدیریت استان را یاری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر