چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۷۰۴
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

فکرشهر: رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) گناوه با بیان اینکه تخت‌های بستری جوابگوی مراجعه کنندگان نیست گفت: خیران سلامت نقش مهمی در تامین تجهیزات این بیمارستان دارند به‌گونه ای که یک دستگاه ماموگرافی با تلاش خیران خریداری و در حال راه‌اندازی است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، شهرام جلال‌پور صبح امروز در نشست جمعی از اعضاء خانه مشارکت سلامت شهرستان گناوه ضمن قدردانی از مشارکت خیران و انتقاد از وضعیت خدمات رسانی درمانی اظهار داشت: همواره سعی شده فضای نقد مورد توجه باشد و در همین راستا از پیشنهادات سازنده استقبال می‌شود چرا که نقدهای سازنده زمینه ساز پیشرفت را فراهم می‌‌کند.

وی با بیان اینکه فضای بیمارستان از نظر تعداد تخت جوابگو  نیازهای مراجعه کنندگان نیست تاکید کرد: باید فضاهای بیمارستان و تعداد تخت‌های بستری افزایش یابد و این در حالی است که کمبود نیروی انسانی به‌خصوص در حوزه پرستاری مشکلاتی در بیمارستان گناوه ایجاد کرده است.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) گناوه به تجهیزات پزشکی جدید این بیمارستان پرداخت و افزود: در راستای بهبود خدمات درمانی به مراجعان دستگاه‌های فیزیوتراپی و ارولوژی و 30 درصد از تجهیزات بخش دیالیز تعویض شده و مابقی تجهیزات برای بازسازی در دست است.

خیران سلامت نقش مهمی در تامین تجهیزات این بیمارستان دارند

جلال‌پور به نقش مهم خیران سلامت پرداخت و با قدردانی از خدمات آنان خاطر نشان کرد: یک دستگاه ماموگرافی توسط خیران سلامت شهرستان گناوه خریداری  شده که پس از اخذ مجوزهای لازم، راه‌اندازی می‌شود.

وی از بازسازی بخش اورژانس بیمارستان گناوه خبرداد و گفت: ضمن بازسازی اورژانس بیمارستان گناوه تعدادی تجهیزات پزشکی نیز به این بخش اضافه شده و کلنیک دندانپزشکی خدمات لازم با دریافت تعرفه نیمه دولتی ارائه می‌کند.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) گناوه  با اشاره به خدمات هتلینگ در این مرکز درمانی گفت: اقدامات خوبی  در این زمینه انجام شده که تامین یخچال، تلویزیون، کاناپه کنار تخت بیمار، تعویض پتوهای تخت‌های بیمارستان و صندلی‌های سالن‌های انتظار  از جمله خدمات هتلینگ در این مرکز درمانی است.

کلنیک تخصصی در راستای خدمت رسانی مطلوب راه اندازی می‌شود

جلال‌پور با بیان اینکه کلنیک تخصصی در راستای خدمت رسانی مطلوب راه اندازی می‌شود گفت:با توجه به میزان مراجعات به واحد سونوگرافی تعداد پذیرش آن را در طول روز به تعداد 30 نفر افزایش یافته و دستگاه جدیدی را نیز در کلنیک تخصصی طی روزهای آینده در راستای خدمت رسانی مطلوب به همشهریان راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به نصب دستگاه ام ار آی بیمارستان گناوه افزود: پس از صدور مجوز در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) گناوه با بیان اینکه  دستگاه آنژوگرافی در بخش ویژه جراحی قلب وجود ندارد گفت: امکان تهیه و نصب دستگاه آنژوگرافی در بخش ویژه جراحی قلب میسر  نیست ضمن اینکه سردخانه بیمارستان نیز تخریب و مجدداً احداث می‌شود.

تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان گناوه به بخش خصوصی واگذار شد

جلال‌پور به دفع پسماند عفونی و فاضلاب بیمارستان گناوه اشاره کرد و افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان گناوه به بخش خصوصی واگذار شده و در حال انجام فرآیند نهایی استفاده از آب آن برای فضای سبز مجموعه هستیم وپسماندهای بیمارستانی نیز دستگاه بی خطر کردن زباله‌های عفونی بیمارستان خریداری و در حال فعالیت است و ضمن اینکه در آینده پسماند مطب‌های سطح شهر جمع آوری و این فرآیند بر روی آنها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مطالبات کارکنان بیمارستان گناوه به روز رسانی شده تاکید کرد: تامین رضایت کارکنان  مورد توجه است ضمن اینکه به تناسب شغلی نسبت به معرفی و حضور در دوره‌های آموزشی کارکنان اقدام شده است.

هزینه‌های بیمارستانی به افراد کم بضاعت پرداخت می‌شود

رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) گناوه به پرداخت هزینه‌های بیمارستانی افراد کم بضاعت پرداخت و خاطر نشان کرد: در بیمارستان یک بخش مدد کاری ایجاد شده که با شناسایی بیماران کم بضاعت و از طریق خیران سلامت نسبت به مساعدت‌های مالی آنها اقدام می‌شود.

جلال‌پور در خصوص میزان رضایت مندی بیماران از خدمات این بیمارستان نیز افزود: در ادوار گذشته بنا بر آمار موجود ماهیانه به طور میانگین شاهد ترخیص 21 درصدی بیماران برای انجام فرآیند بعدی بیماری خود دردیگر شهرستان‌ها بوده ولی در حال حاضر این آمار بنا بر مستندات موجود به 9  درصد رسیده است که نشان دهنده بالا رفتن میزان اعتماد مردم شهرستان به این بیمارستان است.

پزشکان متخصص از 23 نفر به 34 نفر افزایش یافته است

وی، در خصوص تعداد پزشک‌های متخصص شهر گناوه تصریح کرد: طی ماه‌های گذشته با رایزینی‌های صورت گرفته تعداد پزشکان متخصص این شهرستان از 23 نفر به 34 نفر افزایش یافته است.

 رئیس خانه مشارکت سلامت شهرستان گناوه کمبودهای نظام سلامت و درمان  را هدف از برگزاری این نشست دانست و گفت: مشکل نوبت دهی مراکز سونوگرافی، نبود دستگاه ام ار ای در شهرستان، موضوع دفع فاضلاب و پسماندهای عفونی بیمارستانی از جمله مطالبات مردم شهرستان گناوه است.

غلامرضا کرمی از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر  نیز طرح تکریم همراه بیمار را  مورد تاکید قرار داد و افزود: این موضوع در حال حاضر در اکثر بیمارستان‌های کشور  تکریم مردم مورد توجه قرار گرفته است.

تنبیه و تشویق مدیران موفق و ناموفق باید مورد توجه قرار گرفته شود

وی بیان کرد: تنبیه و تشویق مدیران موفق و ناموفق باید همواره مورد توجه قرار گرفته شود.

کرمی در خصوص پرداخت مطالبات پزشکان و کمبود پزشک متخصص مطالبی را ایراد و پیشنهاد کرد تا از ظرفیت پزشکان گناوه‌ای خارج از شهرستان به نحو مطلوبی استفاده شود.

صندوق  ویژه کمک رسانی به افراد نیازمند در بیمارستان گناوه ایجاد شود

مجید باغبانی از اعضاء خانه مشارکت پیشنهاد ایجاد یک صندوق در بیمارستانها برای استفاده از ظرفیت کمک‌های مردمی به بیماران کم درامد را ارائه داد و تصریح کرد: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد معرفی یکی از بیماران کم بضاعت شهر در فضای مجازی بودیم که نوع و شیوه اطلاع رسانی صورت گرفته در شأن و منزلت این فرد نبود .

سعید امام حسنی از فعالان حوزه سلامت در خصوص مشکلات پارکینگ بیمارستان و بوی نا مطبوع سردخانه بیمارستان ایراداتی را بیان کرد.

محمد رضا حسینی از فعالان اجتماعی گناوه از اعتماد سازی و تشویق مردم به استفاده از ظرفیت‌های پزشکی شهر گناوه مواردی را بیان کرد.

احمد عرب زاده عضو شورای روستای تل تل در خصوص کم کاری پزشکان خانواده روستاها و قرارداد فقط یکی از داروخانه‌های شهرستان با بیمه روستایی ایراداتی را بیان کرد.

مصطفی خرمی مسئول خانه سازمانهای مردم نهاد گناوه در خصوص تخصیص محل مناسب به انجمن بیماران کلیوی درخواست‌هایی مطرح کرد.

حسین سراجی رئیس اسبق شورای بخش ریگ و عضو خانه مشارکت سلامت در خصوص نبود دستگاه ام ار ای و مراجعه بیماران این بخش به دیگرشهرستان‌ها نکاتی را بیان کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر