شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۷۰۹
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

فکرشهر: سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: ۲۰۰ کیلوگرم شیرینی غیرقابل‌مصرف در شهرستان بوشهر معدوم شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حسن فخرایی  در نشست شورای سلامت شهرستان بوشهر با تاکید بر توجه به فرهنگ مصرف غذای سالم اظهار داشت: خرید مواد غذایی از دست فروش‌ها، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد که لازم است شهروندان از خرید مواد غذایی از دست فروش‌ها خودداری کنند.

وی از بروز بیماری‌های ناشی از آلودگی مواد غذایی هشدار داد و افزود: علت آلودگی شیرینی‌ها رعایت نکردن اصول بهداشت فردی، وضعیت ساختمانی و بهداشت ابزارآلات مورداستفاده است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با اشاره به بازدید و نظارت مستمر از عرضه کنندگان مواد غذایی بیان کرد: در راستای تأمین سلامت و امنیت غذایی شهروندان در شهرستان بوشهر طرح بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظیر قنادی‌ها، شیرینی فروشی‌ها، آش فروشی‌ها و دیگر حوزه‌ها اجراء شده است.

فخرایی از معدوم سازی شیرینی  فاسد و غیرقابل مصرف در بوشهر خبرداد و گفت:  200 کیلوگرم شیرینی خشک غیرقابل‌مصرف فاقد بهداشتی جمع‌آوری و با حضور نماینده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر و نماینده دادسرا در محل جایگاه دفن زباله معدوم شد.

وی شماره تلفن 190 را به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مشکلات شهروندان دانست و تاکید کرد: شهروندان از خرید مواد غذایی فاقد مشخصات بهداشتی نظیر تاریخ تولید و انقضاء، آدرس تولیدکننده و پروانه بهداشتی اکیداً خودداری کنند و موارد تخلف را با سامانه شکایات وزارت بهداشت به شماره 190 به‌صورت شبانه‌روزی اطلاع‌رسانی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر